بهترین و بدترین مکان ها برای قرار دادن جعبه بستر گربه

گربه های خانگی در زمان های مختلف، خلقیات متفاوتی دارند. حتی اگر همه چیز برای آنها فراهم باشد، باز هم هم بد خلقی ممکن است نشان دهند. همین امر در مورد جعبه خاک گربه وجود دارد. عواملی مانند بوی نامطبوع می تواند آنها را از وارد شدن به جعبه بستر گربه منع کند. همانطور که خرید بهترین خاک گربه و جعبه مخصوص آن اهمیت دارد، به همان اندازه مکانی که باید آن را قرار دهید نیز مهم است. در ادامه به بهترین و بدترین مکان ها برای قرار دادن جعبه بستر گربه می پردازیم.

شاید تصور کنید که داشتن جعبه بستر گربه یک نقطه ضعف اصلی برای نگهداری گربه های خانگی است، اما در واقع این یک واقعیت است و صاحبان این حیوانات خانگی باید با آن کنار بیایند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به تازگی گربه خانگی جدیدی به خانه آورده اید، یا اگر به خانه جدید نقل مکان کرده اید، باید بدانید که بهترین و بدترین مکان برای قرار دادن جعبه بستر گربه کجاست.

شاید جعبه بستر گربه یک وسیله کوچک به نظر برسد اما مکانی که آن را قرار می دهید و پیامدهای مهمی در زندگی گربه خانگی شما و میزان رضایت گربه از جعبه و بستر گربه خواهد داشت. چه بسا اگر گربه خانگی شما عادت های بدی پیدا کند، تغییر این عادت ها برای شما چالش برانگیز خواهد بود.

در این مطلب تصمیم داریم نگاهی داشته باشیم به بهترین و بدترین مناطق برای قرار دادن جعبه بستر گربه در خانه که حتماً باید از آن اطلاع داشته باشید.

بهترین مکان جعبه خاک گربه

مکان هایی که نباید جعبه بستر گربه را آنجا قرار دهید

اجازه دهید بحث را از مکان هایی آغاز کنیم که نباید جعبه بستر گربه خانگی خود را در آنجا قرار دهید.

توجه به این نکته بسیار مهم است که گربه ها نیز مانند انسان ها ترجیح می دهند محل استراحت و خواب خود را در مناطقی انتخاب کنند که آرامش بیشتری داشته باشد، بنابراین بهتر است جعبه بستر گربه را در جایی از خانه قرار دهید که خیلی شلوغ نیست و کم رفت و آمد است.

از قرار دادن جعبه بستر گربه در مکان های سربسته و تاریک مانند کمد یا انباری خودداری کنید. گربه خانگی شما در تاریکی، احساس راحتی نخواهد کرد؛ از طرفی دیگر، عدم وجود تهویه مناسب و نور کافی مسئله غیربهداشتی است و سلامتی حیوان خانگی شما را تهدید می کند. اگر وجود نور کافی یا نبود آن بینایی گربه خانگی شما را مختل کند، برای او آشفتگی ایجاد خواهد کرد.

از قرار دادن جعبه بستر گربه در مکان های از خانه که شلوغ و پر رفت و آمد است، خودداری کنید؛ چون حریم خصوصی او به هم می خورد. مثلاً جعبه را نباید در راهرو یا آشپزخانه که افراد زیادی در آنجا رفت آمد دارند، قرار دهید؛ از طرف دیگر در این مکان ها باید بهداشت رعایت شود و بنابراین جعبه بستر گربه محیط را غیر بهداشتی تر خواهد کرد.

همین مسئله درباره قرار دادن این جعبه ها در مکان هایی نظیر اتاق خشکشویی با یک لباسشویی وجود دارد. سر و صدای ماشین لباسشویی می تواند گربه خانگی شما را بترساند و آشفته سازد. این کار باعث می شود که گربه از جعبه بستر گربه فراری شود؛ این یک عادت نامناسب است که اگر بخواهید آن را برطرف کنید مشکلات زیادی برای شما به وجود می آید.

سعی کنید در هر طبقه از خانه یک جعبه بستر گربه بگذارید؛ به جای اینکه گربه خانگی شما مجبور باشد پله ها را پایین و بالا برود، می تواند در هر طبقه به جعبه خود رفته و آنجا استراحت کند.

هرگز جعبه مخصوص بستر گربه را نزدیک محل نگهداری مواد غذایی یا داخل اتاق ناهار خوری قرار ندهید، چرا که از نظر مسائل بهداشتی مشکلاتی را ایجاد می کند.

بهترین مکان جعبه خاک بستر گربه

بهترین مکان هایی که می توانید جعبه بستر گربه را آنجا قرار دهید

اکنون که با مکان هایی آشنا شدید که باید از از قرار دادن جعبه بستر گربه  در آنجا خودداری کنید، در این قسمت می خواهیم بهترین مکان ها را معرفی کنیم که می توانید این جعبه را آنجا قرار دهید.

قبل از شروع بحث، به شدت توصیه می کنیم که بهتر است بیش از یک جعبه برای بستر گربه داشته باشید. البته یک جعبه هم برای جمع آوری زباله های بستر گربه نیاز دارید که تهیه کنید.

برخی از گربه های خانگی ترجیح می دهند در جعبه های جداگانه، ادرار و مدفوع خود را دفع کنند، بنابراین داشتن جعبه اضافه تر می تواند به شما اطمینان دهد که مسئله بهداشتی در این‌باره رعایت شده است. اگر بیشتر از یک گربه خانگی دارید، یک یا دو جعبه اضافی تر باید تهیه کنید. گربه های خانگی به صورت اشتراکی از جعبه‌های بستر گربه استفاده نمی‌کنند.

در این قسمت شما را با چند مورد از بهترین مکان ها آشنا می کنیم که می توانید جعبه بستر گربه را آنجا قرار دهید:

بهترین مکان برای این کار، جایی است که حالت خصوصی داشته باشد؛ مثلاً اتاق خواب مهمان یا حمام. حمام مسلماً بهترین منطقه است، چون مکانی ساکت بوده و جریان هوا آنجا بیشتر است. اگر فضای بزرگی در حمام ندارید، یک قسمت مجزا در خانه خود از جمله یک اتاق کوچک با فضای باز، نور کافی و جریان هوای زیاد برای این کار انتخاب کنید.

جعبه بستر گربه را می توانید در اتاق رختشویی که داخل آن ماشین لباسشویی وجود ندارد، قرار دهید؛ چرا که آنجا رفت و آمد کمتری وجود دارد، محیطی آرام است و تمیز کردن آن هم برای شما آسان تر خواهد بود.

یکی دیگر از مکان هایی که می توانید جعبه گربه خانگی خود را آنجا قرار دهید، اتاق خواب است. اتاق خواب باعث می شود که گربه خانگی شما احساس راحتی بیشتری داشته باشد، چون جادار است و نور کافی دارد؛ اگر بوی بستر گربه برای شما مشکل ساز است، از جعبه هایی استفاده کنید که قابلیت خود تمیز شونده دارند.

بهترین مکان نگهداری خاک گربه

نکات تکمیلی در مورد جعبه بستر گربه

در اینجا چند نکته مهم دیگر اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا جعبه بستر گربه را در مکان صحیح قرار دهید و عادت های خوبی در او به وجود بیاورید:

اگر جعبه بستر گربه خانگی شما در یک اتاق یا فضای حمام جداگانه قرار دارد، بهتر است یک درپوش برای آن قرار دهید. این ویژگی یک مزیت بزرگ دارد، اگر روی جعبه بستر گربه را درپوش بگذارید، دسترسی کودکان یا سایر حیوانات خانگی به آنجا غیر ممکن خواهد شد و در مقابل، گربه خانگی شما به راحتی از جعبه استفاده می کند. درپوش جعبه همچنین کمک می کند که گربه به راحتی وارد جعبه شده یا از آن خارج گردد.

توجه داشته باشید که هرگز مکان جعبه بستر گربه را جابجا نکنید، چون انتقال این جعبه باعث می شود که گربه خانگی شما حالت های استرس داشته باشد و نتواند با مکان جدید جعبه سازگاری پیدا کند. به این ترتیب، اگر این کار را انجام دهید تمام تلاش هایی را که برای تربیت گربه خانگی انجام داده اید به هدر می رود. اگر مجبور شدید که مکان جعبه را عوض کنید، حتماً به آرامی این کار را انجام دهید تا گربه خانگی شما با شرایط کنار بیاید.

جعبه بستر گربه را همیشه تمیز نگه دارید. گربه های خانگی بسیار سخت گیر هستند و از جعبه هایی که زباله داخل آنها جمع شده بوی بد می دهد یا نامناسب است، دوری می کنند. این موضوع را تمام کسانی که صاحب گربه خانگی هستند می دانند.

سخن پایانی

انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن جعبه بستر گربه خانگی شما تاثیرات مثبت یا منفی بر زندگی شما و حیوان خانگی خواهد داشت. این نکته، بسیار مهم است. سعی کنید جعبه بستر گربه را در مکان هایی قرار دهید که ترافیک و سر و صدای کمتری دارند. جعبه گربه خانگی خود را نزدیک منابع مواد غذایی و محل غذا خوردنتان قرار ندهید.

بهترین مکان برای نگهداری جعبه بستر گربه، جایی است که ساکت و آرام باشد؛ نور زیاد داشته باشد؛ فضای جادار داشته باشد و از همه مهمتر، گربه خانگی شما آنجا احساس آرامش کند.

(جهت خرید خاک گربه می توانید با ما تماس بگیرید)

منبع:

https://www.hepper.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما