چگونه جعبه خاک گربه را تمیز کنیم

تمیز کردن جعبه خاک گربه یکی از کارهایی است که اگر به درستی انجام نشود، تبدیل به یک مشکل یا چالش بزرگ خواهد شد!! تمیز کردن جعبه مخصوص نگهداری گربه نیاز به رسیدگی مکرر روزانه و هفتگی دارد. اگر در این کار کوتاهی کنید، هم به سلامتی گربه خانگی خود آسیب می زنید و هم محیط خانه شما کثیف و آلوده خواهد شد.

همه ما می دانیم که گربه ها از جعبه کثیف و آلوده دوری می ‌کنند و متنفر هستند؛ معمولاً در این شرایط گربه ها سعی می کنند به گوشه ‌ای از خانه مراجعه کرده و آنجا کارهای خود را انجام دهند؛ شاید هم به سراغ سبد لباس یا کمد لباس ‌های تمیز شما بروند. بنابراین تمیز کردن جعبه نگهداری گربه ها بیش از آنچه که تصور می کنید اهمیت دارد.

تمیز کردن جعبه و جایگزین کردن آن با بهترین خاک گربه (کت کر CATCARE) باعث می شود که بوهای نامطبوع از بین برود و گربه تمایل بیشتری به ماندن در جعبه پیدا کند. وقتی داخل جعبه را تمیز می کنید و خاک گربه که آلوده شده است را جمع آوری می کنید، این باعث می شود که گربه ها بیشتر عادت کنند داخل جعبه بمانند؛ یعنی این مکان برای آنها لذت بخش خواهد بود. وقتی می‌خواهید خاک گربه را بخرید، به شرایط تمیز کردن یا تعویض آن هم دقت کنید.

برخی از انواع جعبه خاک گربه این ویژگی را دارند که به طور خودکار تمیز شوند، اما این سیستم های مکانیزه و اتوماتیک اگرچه پرکاربرد و محبوب است، قیمت آن ها گران است و تقریباً تعداد کمتری صاحبان گربه های خانگی از آنها استفاده می کنند.

بیشترین استقبال از خرید جعبه های خاک گربه برای مدل جعبه هایی است که حالت استاندارد و معمولی دارند و صاحبان گربه ها به صورت دستی آنها را تمیز می کنند. در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که درباره تمیز کردن جعبه خاک گربه برای شما مفید خواهد بود. اگر صاحب گربه خانگی هستید، تا پایان بحث با ما همراه باشید.

برای تمیز کردن جعبه بستر گربه آماده شوید

قاعده کلی این است که هر خانواده با گربه خانگی لازم است هنگام خرید جعبه بستر گربه یک جعبه مخصوص جمع آوری زباله ها هم تهیه کند. هر گونه خرید لوازم در این زمینه باید حساب شده انجام شود؛ شاید نیاز باشد که به تعداد گربه ها جعبه خاک گربه بخرید، اما تعداد جعبه های جمع آوری زباله باید بیشتر از این مقدار باشد. این یک صلاحدید و پیشنهاد است، چرا که باید خاک گربه را به موقع تعویض کنید و سطل زباله باید برای هر نوع بستر متفاوت انتخاب شود، به عبارت ساده ‌تر، نمی ‌توانید همه بسترها را روی هم داخل یک سطح جمع آوری کنید.

همچنین این مقاله را می توانید بخوانید:

اینکه کدام یک از انواع خاک گربه را انتخاب می کنید و شکل جعبه مورد علاقه شما برای نگهداری گربه چگونه باشد یا چطور آن را تمیز می کنید، به سلیقه و انتخاب شخصی شما بستگی دارد. سلایق افراد، متفاوت است؛ مهمتر اینکه نوع بستر گربه که انتخاب می کنید باید مورد علاقه گربه خانگی شما باشد، در غیر این صورت، گربه از جعبه خارج می شود و تمایلی به بازگشت به جعبه ندارد. این مورد را می توانید به راحتی متوجه شوید؛ پس نوع بستری را انتخاب کنید که گربه ها را به خود جذب کنند و در خود نگه دارند.

تمیز کردن جعبه بستر گربه

 

 

یک سری دستورالعمل ساده وجود دارد که برای تمیز کردن جعبه بستر گربه می توانید به کار ببرید؛ در این راستا به مراحل زیر توجه کنید:

  • تجهیزات و وسایل لازم را برای تمیز کردن جعبه بستر گربه آماده کنید

برای تمیز کردن و تعویض خاک گربه داخل جعبه نیاز دارید که از قبل، یک جعبه یا ظرف دیگر مخصوص جمع آوری زباله آماده کنید. این ظرف می تواند یک جعبه دیواره بلند و سر پوشیده باشد تا زباله ها را به راحتی داخل آن بریزید. ظرف مستطیلی شکل و به اندازه کافی بزرگ با درب، بهترین انتخاب است. جعبه مخصوص خاک گربه شکل های مختلفی دارد و مسیر ورود و خروج گربه را راحت و آسان فراهم می‌ کند. قبل از اینکه جعبه خاک گربه را تمیز کنید، باید او را از داخل جعبه خارج کنید.

خاک آلوده را به طور کامل داخل مخزن زباله ریخته و جعبه خاک گربه را کامل شستشو دهید و سپس خشک کنید. برای اینکه بستر را تعویض کنید باید این مراحل را تا انتها انجام دهید. زباله های جمع آوری شده را دور بریزید و زمانی که جعبه بستر گربه کاملاً تمیز و خشک شد، آن را مجدداً با بستر مناسب پر کنید.

  • بستر گربه را داخل جعبه بریزید

در مرحله بعدی نوبت به آن می‌ رسد که خاک گربه را از داخل پاکت بسته بندی به داخل جعبه بریزید. اکثر تولیدکنندگان خاک گربه توصیه کرده ‌اند که ضخامت بستر داخل جعبه حدود ۲ تا ۳ اینچ باشد، اما اگر گربه ها این عادت را دارند که با پنجه های خود بستر را خراش دهند، بهتر است ضخامت را تا ۴ اینچ افزایش دهید. عمق بستر داخل جعبه برای گربه ها از نژادهای مختلف می تواند متفاوت باشد.

بستر کلوخه ای برای جعبه گربه، بهترین نوع خاک گربه در جهان است؛ چون نیاز به تجهیزات اضافی برای ریختن بستر داخل جعبه ندارد. برای اینکه برخی از بسترها را داخل جعبه بریزید باید کف جعبه را پوشش مناسبی بگذارید، اما بسترهای کلوخه این پوشش را نیاز ندارند.

  • زباله های داخل جعبه را هر روز کنترل کنید

وقتی گربه ها کارهای دفعی خود را داخل جعبه انجام می دهند، معمولاً به صورت کلوخه در می آید. شما می توانید روزانه بستر گربه را کنترل کنید و اگر کلوخه هایی را مشاهده کردید، نسبت به تمیز کردن جعبه خاک گربه به صورت موضعی اقدام کنید. مثلاً می توانید خاک را الک کنید و مجدداً داخل جعبه بریزید. کلوخه ها داخل الک باقی می مانند که به راحتی  می توانید آن ها را به ظرف زباله منتقل کنید.

یکی از نکات مهم در تمیز کردن جعبه خاک گربه این است که در روز باید حداقل دو بار آنها را چک و کنترل کنید تا اگر لازم است، کلوخه ها جمع آوری شود. شاید هم لازم باشد خاک تازه به خاک قبلی اضافه کنید؛ یعنی ضخامت خاک را با ریختن خاک جدید افزایش دهید.

تمیز کردن جعبه خاک گربه به راحتی امکان پذیر است، کافیست یک پلاستیک زباله بردارید، داخل سطل زباله بگذارید و کلوخه ها را داخل آن بریزید؛ سپس درب آن را گره زده و به داخل سطل زباله بیندازید.

خاک گربه
کت کر تولید کننده خاک گربه با بالاترین کیفیت در ایران می باشد. بهترین ویژگی ها را در این محصول فراهم کرده ایم. جهت سفارش (فقط به صورت تناژ) تماس بگیرید.

چگونه مشکلات تمیز کردن جعبه خاک گربه را برطرف کنیم؟

نگهداری گربه های خانگی دردسرهای خاص خودش را دارد. خرید بهترین خاک گربه، جعبه مناسب و خرید جعبه های زباله، مهم ترین چیزهایی هستند که به آن نیاز دارید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که درباره جعبه خاک گربه اتفاق می افتد، مسئله تمیز کردن آن و دفع زباله های انباشته است. در این قسمت بررسی می‌کنیم که چگونه می توانید این مشکلات را برطرف کنید تا هم محیط زندگی گربه ها تمیزتر باشد و هم از بوی بد آن رها شوید.

هنگامی که جعبه خاک گربه را تمیز می کنید و زباله ها را در ظرف دیگری جمع ‌آوری می‌کنید، برای مدتی بوی آن ثابت است و به مرور زمان آزاردهنده می شود. خاک گربه که به تازگی داخل جعبه ریخته اید، بوی تازگی دارد اما ممکن است بعد از یک هفته، بوی نامطبوع آن شما را آزار دهد. بسته به نوع بستری که استفاده می کنید، ممکن است هر هفته با حتی هر چهار تا پنج هفته نیاز به تعویض کامل داشته باشد.

اگر زباله ‌های خاک گربه را جمع ‌آوری نکنید یا تخلیه نکنید، بوی آن خیلی سریع تر از آنچه که تصور می کنید در جعبه پخش می شود و به شدت آزار دهنده خواهد بود. توجه داشته باشید اگر عمق خاک گربه کمتر باشد ممکن است ادرار در پایین جعبه جمع شود و بوی آن خیلی سریع قوی شود؛ که این بسیار غیر قابل تحمل خواهد بود.

زباله های جمع آوری شده را در کیسه پلاستیکی محکم تخلیه کنید و قبل از آن که در سطل زباله بزرگ در خانه بیندازید، درب آن را محکم ببندید. به یاد داشته باشید که هرگز پسماند یا زباله های جعبه گربه را در سیستم فاضلاب خانگی تخلیه نکنید.

بهترین شوینده برای تمیز کردن جعبه بستر گربه، شوینده های صابونی بدون مواد معطر به همراه آب داغ است. بعد از اینکه جعبه را کامل شستشو دادید، با دستمال کاغذی خشک کنید تا برای ادامه کار آماده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما