انتخاب ظرف آب برای گربه ها

ظرف آب گربه یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید در زمان به سرپرستی گرفتن چنین حیواناتی به آن توجه داشته باشید. به طور کلی ظروف آب و غذا نقش مهمی در زندگی گربه‌ها ایفا می‌کنند و به همین جهت باید در زمان خرید آن‌ها نهایت دقت به کار گرفته شود. در غیر این صورت، ظرف‌هایی را خریداری خواهید کرد که نه دوام مناسبی دارند و نه می‌توانند به خوبی تمامی نیازهای گریه عزیزتان را برطرف کند. با ما در ادامه متن همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد خرید و انتخاب ظرف آب برای گربه در اختیار شما بگزاریم.

ظرف آب گربه

ظرف آب گربه

اهمیت خرید ظرف آب گربه

پیش از هرچیز بهتر است به اهمیت خریدن این نوع ظرف‌ بپردازیم. به طور کلی باید بیان کرد که مهم‌ترین دلیل جهت تهیه ظرف آب، حفظ بهداشت گربه‌ها است. گربه‌ها آب موردنیاز خود را از هرجایی که شده تهیه می‌کنند و معمولاً برایشان مهم نیست که این آب از چه سمتی جاری شده است. آن‌ها وقتی که تشنه می‌شوند ترجیح می‌دهند تا سریعاً دنبال یک منبع آب بروند به جای اینکه در مورد سلامت آن فکر کنند!

با تهیه یک ظرف آب می‌توانید مطمئن باشید که گربه شما از آب کاملاً تصفیه شده و پاک بهره می‌برد. کیفیت آبی که به گربه داده می‌شود باید بالا باشد، زیرا گربه‌ها نیز همانند ما انسان‌ها باید هر روز میزان مناسبی آب بخورند و بدن خودشان را هیدراته نگه دارند. وجود یک ظرف آب موجب می‌شود تا گربه‌تان به محض احساس تشنگی سریعاً به آب موردنیاز خود دسترسی داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، جلوگیری از آلودگی و مشکلات بهداشتی است. با وجود یک ظرف آب گربه، احتمال اینکه گربه شما به سراغ منابع آلوده آب برود به شدت کاهش مي‌يابد. از سوی دیگر، با مشکلاتی همچون حضور گربه در سینک ظرفشویی و یا روشویی برای آب خوردن مواجه نخواهید شد! گربه‌هایی که دارای ظرف آب هستند می‌توانند در هر زمان تشنگی خود را به شکل کاملاً بهداشتی برطرف کنند.

شایان ذکر است که خرید ظرف آب برای گربه می‌تواند منجر به کاهش حساسیت‌ها و آلرژی‌های او شود. وقتی که ظرف آب حیوانات دیگر با گربه‌ها یکسان است، احتمال ایجاد آلرژي‌های گوناگون وجود دارد. بنابراین، با خرید یک ظرف آب برای گربه خود می‌توانید از وقوع چنین مواردی جلوگیری کنید. از سوی دیگر،‌ آلرژی‌های کنونی گربه شما نیز به سایر حیوانات موجود در منزلتان انتقال پیدا نمی‌کند.

ظرف مناسب آب گربه

ظرف مناسب آب گربه

 

نکاتی که پیش از خرید ظرف آب باید به آن توجه کنید

امروزه تنوع بسیار زیادی از انواع ظرف آب برای گربه‌ها در بازار وجود دارد. به همین دلیل ممکن است در زمان انتخاب یک گزینه مناسب در این زمینه سردرگم شوید و نتوانید محصول خوبی را انتخاب کنید. بهترین راه برای جلوگیری از این سردرگمی آن است که به چند نکته مهم توجه داشته باشید. این موارد به شما اجازه مي‌دهد تا حتی از بین هزاران محصول مختلف، باز هم به سراغ مواردی بروید که برای گربه دوست داشتنی شما انتخاب خوبی محسوب می شوند. در ادامه به همین نکات اشاره می‌کنیم.

جنس ظرف

اولین مورد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، جنس ظرف است. امروزه ظرف آب برای گربه‌ها با متریال‌های مختلفی به تولید می‌رسد که هر یک از آن‌ها دارای مزایای مختص به خود هستند. این متریال‌ها عبارت‌اند از:

  • سرامیک
  • پلاستیک
  • استیل ضد زنگ

اکثر کاربران گرامی به دلیل قیمت ارزان‌تر ظرف آب گربه پلاستیکی به سراغ آن‌ها می‌روند. اگرچه قیمت پایین‌تر مزیت خوبی برای این نوع ظرف‌ها محسوب می‌شود، اما باید توجه داشته باشید که احتمال آسیب دیدن گربه‌ها در زمان استفاده از این ظرف‌ها افزایش پیدا می‌کند. ظرف‌های پلاستیکی مخصوص آب معمولاً به صورت مناسبی ساخته نمی‌شوند و همین مورد دلیل ارزان بودن آن‌ها است. در واقع لبه‌های آن‌ها معمولاً به شدت تیز و برنده است. به نحوی که وقتی گربه برای آب خوردن اقدام می‌کند، امکان بریده شدن پوست چانه و یا حتی زبان او وجود دارد، زیرا بخش‌های اضافی پلاستیکی ظرف به خوبی جدا نشده‌اند.

گزینه بعدی ظرف استیل است. ظرف‌های استیل نسبت به ظرف‌های پلاستیکی گران‌تر هستند، اما می‌توانید مطمئن باشید که هیچ مشکلی برای گربه‌تان در زمان استفاده کردن از این ظرف‌ها به وجود نمی‌آيد. از سوی دیگر این نوع ظرف‌های استیل به خوبی دمای آب را حفظ می‌کنند و در نتیجه می‌توانید مطمئن باشید که در تابستان آب گربه شما سریعاً گرم نمی‌شود.

و اما بهترین و مناسب‌ترین ظرف آب،‌ ظرف‌های سرامیکی محسوب می‌شوند. این ظروف گران‌ قیمت‌تر از ظروف استیل هستند. برای تهیه ظروف سرامیکی از لعاب‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا میزان دوام آن‌ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. این ظروف از وزن بیشتری نسبت به مدل‌های پلاستیکی و یا استیل برخوردار هستند به همین دلیل احتمال اینکه گربه با شیطنت‌های خود آن‌ها را جابه‌جا کند و آب را به روز زمین بریزد کاهش پیدا می‌کند.

انواع ظرف آب گربه

انواع ظرف آب گربه

اندازه ظرف آب گربه

یکی دیگر از موارد مهمی که در زمان خرید ظرف آب برای گربه‌ها باید به آن توجه کنید،‌ اندازه ظرف است. طبیعتاً همه گربه‌ها از سایز یکسانی برخوردار نیستند و همین امر موجب می‌شود که ظرف غذا و ظرف آب گربه نیز از نظر سایز کاملاً متفاوت باشد. شما باید به سراغ ظرف‌های بروید که حجم مناسبی از آب را در درون خود جای می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود تا لازم نباشد به صورت مداوم به فکر پر کردن این ظرف با آب باشید.

البته خرید ظرف‌های بسیار بزرگ توصیه نمی‌شود. معمولاً با خرید این ظرف‌ها یادتان می‌رود که آب موجود در آن‌ها را به شکل روزانه تعویض کنید و در نتیجه ممکن است میکروب‌ها و باکتری‌های مختلفی دور ظرف جمع شوند. نگران نباشید، شاید انتخاب یک ظرف با اندازه قابل قبول کمی سخت به نظر برسد، اما با یک بررسی کلی می‌توانید به سادگی متوجه شوید که دقیقاً کدام ظرف برای گربه عزیز شما مناسب است.

 

شکل ظرف

مورد دیگری که توصیه می‌کنیم به آن دقت کنید، شکل ظرف آب است. خوشبختانه می‌توان بیان کرد که امروزه تنوع بسیار زیادی در بین ظروف آب مخصوص گربه‌ها وجود دارد و به همین دلیل قطعاً می‌توانید یک گزینه عالی را برای گربه خود خریداری کنید.

برخی از این ظرف‌ها دارای حالت دایره‌ای هستند، برخی دیگر به شکل مکعب ساخته می‌شوند. حتی برخی از آن‌ها به نحوی تهیه شده‌اند که ظرف آب و ظرف غذا به صورت متصل به هم باشد. در این حالت دیگر لازم نیست برای خرید یک ظرف غذا به صورت جداگانه هزینه کنید.

گربه‌ها معمولاً به شکل ظرف آب خود توجه خاصی ندارند، بنابراین این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه نوع ظرفی با چه شکلی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. به یاد داشته باشید که به جای تمرکز کامل بر روی شکل ظرف، بیشتر بر روی جنس و اندازه آن دقت کنید. این امر به شما اجازه می‌دهد تا سریع‌‌تر به هدف خود جهت خرید یک ظرف آب گربه باکیفیت برسید.

انتخاب بهترین ظرف آب گربه

انتخاب بهترین ظرف آب گربه

رنگ ظرف

در ادامه نکاتی که پیش از خرید ظرف آب باید به آن بپردازیم، رنگ ظرف است. ظرف‌های استیل معمولاً تنوع رنگی خاصی ندارند، اما ظرف‌های پلاستیکی و سرامیکی با رنگ‌های مختلفی به تولید می‌رسند. به سراغ رنگ‌های شاد و جذابی بروید که فکر می‌کنید گربه شما آن‌ها را دوست خواهد داشت.

بهتر است ظرفی را انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ ظرف غذای گربه متفاوت باشد. این کار به شما اجازه می‌دهد تا در منزل خیلی سریع‌تر آن‌ها را از هم تشخیص دهید. باز هم باید بیان کرد که انتخاب رنگ ظرف یک امر شخصی است و نمی‌توانیم به رنگ خاصی اشاره کنیم.

 

قیمت ظرف آب برای گربه‌ها

قیمت ظرف آبی که برای گربه خود می‌خرید به پارامتر‌های مختلفی بستگی دارد. اولین نکته‌ای که بر روی قیمت ظرف آب گربه اثر می‌گذارد، جنس آن است. پیش از این نیز گفتیم که ظرف‌های پلاستیکی از کمترین قیمت و ظرف‌های سرامیکی از بالاترین قیمت برخوردار هستند. بنابراین، لازم است که پیش از خرید ظرف مدنظر خود حتماً متریال مورد استفاده در آن را مورد بررسی قرار دهید.

پارامتر بعدی اندازه ظرف است. هرچه ظرف آبی که خریداری می‌‌کنید بزرگ‌تر باشد،‌ طبیعتاً برای ساخت آن از مواد اولیه بیشتری استفاده شده است و در نتیجه قیمت نهایی ظرف مذکور افزایش پیدا می‌کند. در کنار این موارد باید به برند سازنده نیز اشاره کنیم.

ظرف‌هایی که توسط برندهای مشهور موجود در این صنعت ساخته می‌شوند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. زیرا برای ساخت آن‌ها نهایت دقت به کار گرفته شده است. این برندها‌ به منظور حفظ اعتبار خود برای ساخت ظرف آب و یا غذای گربه استانداردهای مختلفی را رعایت می‌کنند.

 

سخن پایانی

وقتی صحبت از مهم‌ترین وسایل برای حفظ بهداشت گربه‌ها به میان می‌آيد،‌ نام ظرف آب گربه و ظرف غذای گربه به ذهنمان خطور می‌کند. با وجود این ظرف‌ها مي‌توان روند غذا خوردن و آب خوردن را در گربه‌ها به یک روند کاملاً بهداشتی و قابل قبول تبدیل کرد.

خوشبختانه امروزه ظروف آب متعددی در بازار وجود دارد که می‌توانید به سراغ آن‌ها بروید. این ظروف جنس‌ها و طرح‌های مختلفی نیز دارند تا بتوانید دقیقاً گزینه‌ای را انتخاب کنید که با نیازهای گربه‌تان یکسان است. البته همان‌طور که در طول متن نیز گفته شد، این ظروف باید حتماً در بازه‌های زمانی مشخص به طور کامل شسته شوند تا هیچ‌گونه آلودگی و میکروب خطرناکی وارد بدن گربه‌تان نشود.

کت کر تولید کننده خاک گربه با بهترین کیفیت در ایران است. جهت دریافت نمایندگی خاک گربه و یا فروش عمده خاک گربه می تواند با ما تماس بگیرید.

 

منبع:

https://www.thesprucepets.com

https://www.wikihow.pet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما