انواع بیلچه خاک گربه

امروزه می‌توان به سادگی انواع بیلچه خاک گربه را از پت شاپ‌ها خریداری کرد. بیلچه خاک گربه یا cat litterbox scoop یک ابزار جانبی به شمار می‌آيد که تمامی صاحبان گربه‌های خانگی باید آن را تهیه کنند. با کمک این بلیچه می‌توانید خاک گربه خود را با سرعت بالا و به شکل کاملاً بهداشتی به هم بزنید. در ادامه متن قصد داریم علاوه بر بررسی انواع بیلچه‌های خاک گربه، به نکاتی در مورد استفاده از این محصولات نیز اشاره کنیم.

بیلچه پلاستیکی

بیلچه پلاستیکی

انواع بیلچه خاک گربه پلاستیکی

اولین مورد از انواع مختلف بیلچه خاک گربه که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، مدل پلاستیکی این محصول است. مدل‌های پلاستیکی بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده‌اند و به وفور در بازار یافت می‌شوند. بیلچه‌های پلاستیکی یک ویژگی بسیار مهم دارند. این ویژگی را می‌توان وزن کم آن‌ها دانست، بنابراین اگر به دنبال بیلچه‌ای هستید که در زمان هم زدن خاک دست شما را اذیت نکند، این بیلچه‌ها می‌توانند واقعاً مناسب باشند.

بیلچه‌های پلاستیکی مخصوص خاک گربه معمولاً دارای حفره‌ایی در بخش انتهای خود هستند. این حفره‌ها به نحوی ساخته شده‌اند که خاک گربه به راحتی از درون آن‌ها عبور کند و در نتیجه هم زدن خاک با سرعت بیشتری انجام شود. بیلچه‌های پلاستیکی از نظر طرح و رنگ نیز تنوع فوق‌العاده بالایی دارند. شما می‌توانید به سراغ بیلچه‌های پلاستیکی خاصی بروید که همرنگ ظرف خاک گربه شما هستند.

بیلچه فلزی

بیلچه فلزی

بیلچه‌های فلزی

مدل دیگری از انواع بیلچه که باید از آن یاد کنیم، بیلچه‌های فلزی هستند. این بیلچه‌ها برخلاف بیلچه‌های پلاستیکی به طور کامل از فلز ساخته می‌شوند و ویژگی اصلی آن‌ها داشتن استحکام بیشتر و عمر مفید بالاتر است. بیلچه‌های فلزی نیز خود به دسته‌های گوناگونی تقسیم می‌گردند، به عنوان مثال امروزه در بازار شاهد فروش بیلچه‌های ساخته شده از آلومینیوم نیز هستیم.

انواع بیلچه خاک گربه فلزی وزن بیشتری نسبت به بیلچه‌های پلاستیکی دارند و لازم است که در زمان خرید حتماً این موضوع مهم را به یاد داشته باشید. این بیلچه‌ها نیز همانند بیلچه‌های پلاستیکی در بخش انتهایی خود چندین حفره دارند تا خاک گربه با راحتی بیشتری هم زده بشود.

بیلچه‌های فلزی از نظر طرح بسیار متنوع هستند، اما معمولاً در رنگ‌هایی همچون مشکی و یا خاکستری عرضه می‌شوند. در هر صورت می‌توان بیان کرد که این بیلچه‌ها نیز می‌توانند به خوبی نیازهای شما را برطرف کنند و انتخاب خوبی به نظر می‌رسند.

انواع بیلچه خاک بستر گربه

انواع بیلچه خاک بستر گربه

سایز انواع بیلچه خاک گربه

کاربران بسیار زیادی در مورد سایز بیلچه خاک گربه از ما می‌پرسند. به طور کلی نمی‌‌توان در این رابطه یک پاسخ کلی را ارائه کرد، زیرا هر بیلچه دارای سایز منحصر به فرد خود است. شما باید در زمان خرید بیلچه به سایز ظرف خاک گربه خود نیز دقت داشته باشید تا بتوانید گزینه مناسبی را برگزینید. در غیر این صورت به سراغ بیلچه‌هایی خواهید رفت که از نظر سایز چندان به دردبخور نیست.

خرید یک بیلچه کوچک می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شما ایجاد کند. با کمک این بیلچه‌ها نمی‌توانید خاک بستر گربه را به خوبی به هم بزنید که خود منجر به مشکلات متعددی خواهد شد. بیلچه‌های بسیار بزرگ نیز چندان مناسب نیستند، زیرا استفاده از آن‌ها دشوار است، به خصوص وقتی که قصد دارید در طول روز چندین بار خاک گربه را هم بزنید. یک بیلچه با سایز متوسط می‌تواند پاسخگوی نیازهای بسیاری از کاربران باشد.

قیمت بیلچه خاک گربه

قیمت بیلچه خاک گربه به متریال مورد استفاده جهت ساخت آن بستگی دارد. بیلچه‌های پلاستیکی به دلیل استفاده از متریال ارزان‌‌تر، قیمت پایین‌تری نسبت به بیلچه‌های فلزی دارند. البته این بدان معنا نیست که انواع بیلچه خاک گربه فلزی خیلی گران قیمت هستند! شما می‌توانید هر دو مدل را با قیمت بسیار مناسبی خریداری کنید.

مورد دیگری که بر روی قیمت بیلچه خاک گربه اثر می‌گذارد، اندازه آن است. بیلچه‌هایی که اندازه بزرگتری دارند قاعدتاً دارای قیمت بیشتری نیز هستند و از سوی دیگر، بلیچه‌های کوچک‌تر قیمت پایین‌تری خواهند داشت.

حتی برند تولیدکننده بیلچه نیز می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد. بیلچه‌های تولیدشده توسط شرکت‌های معتبر معمولاً به دلیل کیفیت بالاتر از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

کدام مورد از انواع بیلچه خاک گربه را باید انتخاب کنیم؟

انتخاب بیلچه خاک گربه بستگی به نیازهای شما دارد. نمی‌تواند در این رابطه تنها به یک نوع خاص از بیلچه‌ها اشاره کرد، زیرا هر ظرف گربه از نظر سایز و نوع خاک و… کاملاً متفاوت است. برای اکثر افراد، بیلچه‌های پلاستیکی انتخاب مناسب‌تری محسوب می‌شوند، زیرا هم قیمت کمتری دارند و هم در زمان استفاده، دست را خسته نمی‌کنند. در نهایت این شما هستید که باید با توجه به نیاز خود نسبت به خرید بیلچه خاک گربه اقدام کنید.

چرا هم زدن خاک گربه مهم است

هم زدن خاک جعبه گربه شما به چند دلیل مهم است. اولین و مهمترین دلیل این است که به جلوگیری از بخش بوی نامطبوع در منزل شما کمک می‌کند. هیچکس دوست ندارد بوی ادرار یا مدفوع گربه در خانه‌اش پابرجا باشد. هم زدن خاک گربه به صورت منظم می‌تواند به جلوگیری از این موضوع منجر شود.

علاوه بر این، هم زدن خاک به حفظ سلامت و بهداشت کلی گربه‌تان نیز یاری می‌رساند. گربه‌ها به صورت عمومی حیوانات تمیزی هستند و ترجیح می‌دهند یک جعبه خاک پاکیزه داشته باشند. اگر خاک گربه به صورت منظم هم زده نشود خیلی سریع باکتری‌های مختلفی در آن تجمع می‌یابند که خود، مشکلات بهداشتی گوناگونی برای گربه‌تان ایجاد می‌کند. با انواع بیلچه خاک گربه می‌توان از این مشکل نیز جلوگیری کرد.

در کنار موارد گفته شده، هم زدن خاک به صورت منظم می‌تواند به افزایش عمر مفید آن نیز کمک کند. زمانی که خاک گربه هم زده نمی‌شود، ممکن است با ادرار و مدفوع اشباع شود و همین امر آن را غیرقابل استفاده می‌کند. با هم زدن خاک به صورت منظم، می‌توانید موجب افزایش کلی عمر مفید آن شوید.

ابزارهای مورد نیاز برای هم زدن خاک

قبل از اینکه شروع به هم زدن خاک گربه کنید، باید چند ابزار مهم را در اختیار داشته باشید. ابزار اولیه که به آن نیاز دارید، یک بیلچه است که پیش از این نیز در مورد آن‌ها صحبت کردیم. علاوه بر بیلچه، به یک کیسه زباله یا ظرفی برای دفع زباله نیاز دارید. مهم است که زباله را به درستی دفع کنید تا از باقی‌ماندن بوی ادرار در خانه شما جلوگیری شود. علاوه بر این، بهتر است در زمان هم زدن خاک از دستکش بهداشتی استفاده کنید تا آلودگی خاصی به شما منتقل نشود.

چند بار خاک را باید هم زد؟

تعداد دفعات مورد نیاز در این زمینه به چندین عامل بستگی دارد، از جمله تعداد گربه‌هایی که دارید، اندازه جعبه خاک و نوع خاکی که استفاده می‌کنید. به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می‌شود که حداقل یک بار در روز جعبه خاک گربه خود را هم بزنید. اگر چند گربه دارید، ممکن است نیاز باشد که تعداد دفعات هم زدن را افزایش دهید. اگر فکر می‌کنید که میزان ادرار موجود در خاک گربه بیشتر از حالت عادی است، توصیه می‌کنیم که به جای هم زدن، خاک را کاملاً عوض کنید.

راهنمای گام به گام برای هم زدن جعبه خاک گربه

حالا که ابزارهای مناسبی همچون انواع بیلچه خاک گربه را دارید و می‌دانید هر چند وقت یکبار باید خاک گربه را هم بزنید، وقت آن رسیده است که با روند صحیح انجام این کار آشنا شوید. برای هم زدن خاک گربه موارد زیر را یکی پس از دیگری دنبال کنید:

  • برای شروع کار از دستکش استفاده کنید
  • با از بین بردن هر گلوله بزرگ ادرار یا مدفوع از جعبه خاک شروع کنید.
  • با استفاده از بیلچه تمامی سطح خاک گربه را به هم بزنید.
  • گلوله‌های به هم چسبیده خاک گربه را در یک کیسه زباله بیندازید.
  • تا زمانی که تمامی گلوله‌های زباله را از خاک جدا نکرده‌اید، به هم زدن خاک ادامه دهید.
  • هنگامی که تمام زباله‌ها را حذف کردید، از بیلچه خاک گربه برای صاف کردن باقی‌مانده خاک استفاده کنید.
  • کیسه زباله را دور بیندازید.
  • دستان خود را به دقت بشویید.

اشتباهات رایج در هنگام هم زدن که باید از آنها پرهیز کنید

هرچند به نظر می‌رسد هم زدن جعبه خاک گربه شما یک کار ساده است، اما چند اشتباه رایج وجود دارد که باید از آنها پرهیز کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  • اولاً، مطمئن شوید که از نوع صحیح خاک برای گربه‌تان استفاده می‌کنید. برخی گربه‌ها خاک چسبنده را ترجیح می‌دهند در حالی که برخی دیگر از خاک چسبنده اجتناب می‌کنند.
  • دوماً، همان‌طور که گفته شد باید در بازه‌های زمانی مناسبی خاک گربه را هم می‌زنید. اگر بین هر بار هم زدن زمان زیادی بگذرد، ممکن است خاک آن حالت اولیه خود را از دست بدهد.
  • سوماً، مطمئن شوید که زباله را به درستی دفع می‌کنید. هرگز خاک گربه را در توالت نیندازید، زیرا ممکن است به سیستم لوله‌کشی شما آسیب وارد شود. به جای این کار، زباله را در یک کیسه زباله قرار دهید.
بیلچه خاک گربه

بیلچه خاک گربه

سخن پایانی

انواع بیلچه خاک گربه به ما اجازه می‌دهند تا مواد موجود در لیترباکس گربه خود را در مواقع مورد نیاز به هم بزنیم و از ایجاد بوی نامناسب در منزل جلوگیری کنیم. امروزه امکان خرید انواع مختلفی از این بیلچه‌ها وجود دارد که از بین‌ آن‌ها باید به مواردی همچون بیلچه‌های فلزی، بلیچه‌های پلاستیکی و… اشاره کنیم. شما می‌توانید بر حسب نیاز و سلیقه خود نسبت به خرید هر یک از این بیلچه‌ها اقدام نمایید، اما همواره توصیه می‌کنیم که پیش از خرید، حتماً از بابت کیفیت بیلچه مد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

منابع:

https://cats.com

https://www.thesprucepets.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما