بهترین مکان برای قرار دادن جعبه خاک گربه کجاست؟!

اگر خانه شما یک آپارتمان کوچک است و گربه خانگی دارید، حتماً با این چالش مواجه هستید بهترین مکان برای قرار دادن جعبه خاک گربه کجاست؟! فضای زندگی شما محدود است و جعبه خاک گربه می تواند بوی نامطبوع ایجاد کند، بنابراین در مکان های کوچک و سربسته، مشکلات بهداشتی و آزاردهنده به وجود می آورد.

قطعاً به دنبال این هستید که مکان ایده آلی برای قرار دادن جعبه خاک گربه پیدا کنید تا بوی نامطبوع شما را آزار ندهد و علاوه بر آن، مهمانانتان از دیدن منظره ناخوشایند جعبه خاک گربه ناراحت نشوند. ممکن است فکر کنید که باید آن را زیر یک میز پنهان کنید، یا شاید بخواهید در اتاق خواب قرار دهید؛ شاید هم به این فکر می کنید که بالکن مکان مناسبی برای جعبه بستر گربه باشد.

اگر این سوالات در ذهن شما مطرح است، ادامه بحث را دنبال کنید تا پاسخ پرسش های خود را بیابید.

بهترین مکان کت لیتر

به چند جعبه خاک گربه نیاز دارید؟

اولین نکته این است که باید محاسبه کنید که به چند عدد جعبه خاک گربه و چند عدد سطل جمع آوری زباله در آپارتمان کوچک خود نیاز دارید. یک قانون کلی در این مورد وجود دارد؛ برای هر گربه، یک جعبه خاک گربه و یک جعبه اضافه تر نیاز دارید؛ بنابراین برای یک گربه، دو جعبه، برای دو گربه، سه جعبه و غیره باید تهیه کنید.

اما چرا این اتفاق می افتد؟ واضح است؛ توصیه شده که یک جعبه همیشه جایگزین جعبه بستر گربه داشته باشید تا اگر نیاز شد آن را استفاده کنید. البته قرار دادن جعبه های بیشتر در آپارتمان هایی که متراژ کوچک تری دارند یک دردسر محسوب می شود.

راه حلی که در اینجا به شما می‌گوییم این است که آن جعبه اضافه تر را استفاده نکنید ولی جعبه اصلی را مرتب تمیز نگه دارید. مثلاً باید هر روز در صورت امکان بستر گربه را تمیز کنید. در ادامه باید حتماً حداقل هر دو هفته یکبار بستر گربه را کاملاً عوض نمایید. اگر آپارتمان تان کوچک است و گربه خانگی دارید، باید بیش از اندازه در تمیز کردن جعبه بستر گربه کوشا باشید.

یک اقدام دیگر این است که جعبه هایی را بخرید که قابلیت خود تمیز شونده دارند. اگر نمی توانید جعبه بستر گربه را به صورت دستی تمیز کنید، یا فرصت این کار را ندارید، حتماً از جعبه های هوشمند و مدرن استفاده کنید. این جعبه ها قابلیت آن را دارند که پس از هر بار که گربه کارهای دفع خود را آنجا انجام می دهد، به صورت خودکار عملیات تمیز کردن را انجام دهند.

بهترین مکان جعبه خاک بستر

بهترین مکان برای قرار دادن باکس خاک گربه در یک آپارتمان کوچک کجاست؟

و اما بپردازیم به مسئله اصلی که انتخاب بهترین مکان برای قرار دادن جعبه بستر گربه در یک آپارتمان کوچک است. برای پاسخ دادن به این سوال چند معیار وجود دارد که باید بررسی کنیم:

جعبه بستر گربه را جایی قرار دهید که حیوان خانگی شما همیشه به آن دسترسی داشته باشد. اگر بالکن دارید و می خواهید از آن استفاده کنید، باید جعبه ای را انتخاب نمایید که در پوش داشته باشد و بتوانید آن را کنترل کنید. نکته مهم دیگر این است که بالکن آپارتمان شما باید سر بسته باشد تا گربه به راحتی نتواند از آنجا به بیرون برود. اگر بالکن شما شرایط استاندارد ندارد، جعبه بستر گربه را آنجا قرار ندهید.

اگر جعبه بستر گربه را داخل حمام قرار می دهید، شرایط مساعد را فراهم کنید. دسترسی آسان، یک شرط لازم است، اما اگر مکان شما کوچکتر از آن است که بتوانید این جعبه را در آنجا قرار دهید باید فکر دیگری بکنید.

زمانی جعبه مخصوص بستر گربه را به مکان دیگری منتقل کنید که مطمئن شوید که گربه نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. برای این کار بهتر است یک جعبه اضافه تر داشته باشید تا این مشکل را به راحتی حل کنید.

تهیه جعبه اختصاصی برای گربه ها

به عنوان کسی که گربه خانگی دارد، ترجیح می دهید یک حریم ‌خصوصی برای حیوان خانگی خود ایجاد کنید. یک جعبه خاک بستر گربه که درپوش دارد و یک مکان آرام را ایجاد می کند، به نوعی پناهگاه گربه ها محسوب می شود. حال می توانید آن را پشت یک پوشش ساده یا پشت پرده بگذارید. اگر حمام را انتخاب می کنید جعبه را کنار توالت یا فضای زیر سینک یا کنار وان قرار دهید. حریم خصوصی گربه فقط به حمام محدود نمی شود؛ می توانید کنار اتاق مهمان ها یا کنار راهروها یک مکان اختصاصی ایجاد کنید.

بهترین مکان نگهداری جعبه خاک گربه

جعبه بستر گربه را در مکانی ساکت آرام و کم رفت آمد بگذارید

گربه های خانگی ترجیح می دهند جعبه مخصوص آن ها در مکانی باشد که حالت خصوصی پیدا کند. این به معنای آن است که گربه خانگی شما از سر و صداهای بلند و مزاحم فراری است. جعبه را در مکانی آرام و ساکت قرار دهید. در آپارتمان کوچک خود مکان هایی را پیدا کنید که کم رفت و آمد هستند. یک بوفه یا یک میز کنار سالن برای این کار مناسب است. حتی می‌توانید مبلمان یا میزی را به صورت دستی بسازید که برای قرار دادن این نوع جعبه ها مناسب است. از قرار دادن جعبه بستن گربه در اطراف مواد غذایی و نوشیدنی ها خودداری کنید.

جعبه بستر گربه را در مکانی با تهویه بالا قرار دهید

یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو باشید، بوی نامطبوع و آزاردهنده است که از جعبه بستر گربه به مشام می رسد، پس باید آن را در مکانی قرار دهید که تهویه کافی وجود دارد. به احتمال زیاد، بهترین مکان در آپارتمان های کوچک جایی نزدیک به پنجره است تا بتوانید مرتبط با آن را باز کنید. اگر این جعبه را داخل حمام نگه می دارید، مطمئن شوید که فضای حمام شما دارای فن تهویه است.

یک مکان خشک برای جعبه بستر گربه انتخاب کنید

اگرچه ممکن است حمام انتخابی ایده آل برای قرار دادن جعبه بستر گربه به نظر برسد، اما مشکل دیگری وجود دارد. حمام محیطی مرطوب دارد. رطوبت دشمن بسترهای گربه است؛ به خصوص آنهایی که از مواد زیست تخریب پذیر و ارگانیک تهیه شده‌اند. بسترهای کلوخه ای در مجاورت رطوبت، به توده های جامد تبدیل می شوند. بسترهای زیست تخریب پذیر، پتانسیل بالایی برای جذب مایعات و رشد کپک ها دارند.

اگر حمام در آپارتمان کوچک شما، تنها گزینه است که می توانید جعبه بستر گربه را آنجا قرار دهید، فکر تهیه یک رطوبت گیر باشید. اگر این امکان برای شما وجود ندارد. مکان دیگری از آپارتمان را برای این کار انتخاب کنید.

در قسمت زیر چند پیشنهاد عالی برای شما داریم که می‌تواند کمک کند بهترین مکان را برای این جعبه ها پیدا کنید.

مکان های ایده آل که می‌توانید جعبه بستر گربه را در آپارتمان کوچک خود نگهداری کنید

بیایید با هم نگاهی بیندازیم به این مسئله که کجا می توانید جعبه های بستر گربه را در آپارتمان کوچک خود قرار دهید؛ شاید چندین گزینه در ذهن داشته باشید؛ مثلاً حمام، بالکن، اتاق مهمان ها، اتاق نشیمن یا آشپزخانه.  هر جا که بخواهید می توانید مکانی مخفی راه اندازی کنید. آیا یک میز در آپارتمان دارید، یا می توانید یک گلدان بزرگ تهیه کنید که قسمت زیرین آن مخصوص جعبه بستر گربه باشد؟

اگر آماده این چنین تغییراتی هستید، بهتر است یک پروژه خلاقانه اجرا کنید. مثلاً جعبه ای را بسازید که قسمت زیرین آن برای بستر گربه به صورت مخفی طراحی شده است. به این ترتیب اگر مهمانان شما وارد آپارتمان شوند متوجه وضعیت جعبه بستر گربه نخواهند شد. از طرف دیگر فراموش نکنید که در هر روز باید بستر را تمیز کنید.

  • مزایا و معایب حمام برای نگهداری جعبه بستر گربه

در حالی که می دانید حمام یک مکان خوب در آپارتمان های کوچک است و جعبه بستر گربه را آنجا نگهداری می کنید، اما مزایا و معایبی دارد. بزرگترین عیب این مکان این است که رطوبت بیش از حد آن جا وجود دارد و می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر بتوانید رطوبت را حذف کنید، موفق شده اید؛ در غیر اینصورت باید به فکر جای دیگری باشید.

مهمترین مزیت حمام برای این کار این است که فقط یک مکان در آپارتمان شما وجود دارد که بوی بد بستر گربه منتشر می‌شود. از طرف دیگر، اگر ذرات بستر گربه یا زباله ها به بیرون بریزند، روی سرامیک های کف حمام هستند، نه اینکه روی فرش یا فضای کل آپارتمان باشند. تمیز کردن کف حمام آسانتر است.

حمام، مکانی راحت آرام و ساکت برای گربه های خانگی محسوب می‌شود و قطعاً گربه ها آن را دوست خواهند داشت. یک جعبه بستر گربه با اندازه کوچک انتخاب کنید و در قسمت های مختلف کف حمام بگذارید؛ به این ترتیب گربه شما با آن سازگار می شود.

  • قرار دادن جعبه بستر گربه داخل یک کمد

اگر جعبه بستر گربه را داخل یک کمد قرار دهید و دریچه ای را تعبیه کنید که گربه به راحتی وارد یا خارج شود، مزایای زیادی دارد. اول آنکه جای زیادی را در آپارتمان کوچک شما اشغال نمی کند، بنابراین یک فضای اختصاصی را دارید که از هر نظر به نفع شما است. فراموش نکنید که داخل این کمد نباید لباس، پارچه یا هر وسیله دیگری بگذارید چون بوی نامطلوب بستر منتشر می شود. حتی اگر جعبه بستر گربه را داخل کمد نگهداری کنید باید روزانه آن را تمیز نمایید.

نتیجه گیری

مطمئناً تا به حال درباره اینکه جعبه بستر گربه را در کدام قسمت آپارتمان کوچک خود بگذارید، بسیار فکر کرده اید. ایده های خوبی دارید، اما نمی دانید که کدام بهتر و عملی هستند. در این مطلب چند این راهکار مفید و کاربردی را اشاره کردیم.

جعبه بستر گربه را باید در مکانی قرار دهید که در دسترس حیوان خانگی باشد. به حریم خصوصی گربه های خانگی باید احترام بگذارید. ترجیحاً مکانی آرام و ساکت با نور کافی و تهویه مناسب را انتخاب کنید. اگر جعبه بستر گربه را داخل حمام نگهداری می کنید، در صورت امکان، رطوبت زدا یا اگزاست فن مناسب نصب کنید. این جعبه ها را باید به دور از منابع غذایی و نوشیدنی نگهداری کنید.

با انتخاب مناسب یک مکان در آپارتمان کوچک خود، هم فضای بیشتری برای زندگی در دسترس دارید، هم چیدمان داخلی آپارتمان را به بهترین شکل انجام می دهید و هم جعبه بستر گربه در بهترین مکان قرار خواهد گرفت.

 

منبع:

https://www.hepper.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما