معنی مدل خوابیدن گربه

برخی از گربه‌ها در طول روز ۱۸ ساعت می‌خوابند! این امری کاملاً طبیعی است و خوابیدن به میزان مناسب برای سلامت آن‌ها اهمیت بالایی دارد. تاکنون به این فکر کرده‌اید که معنی مدل خوابیدن گربه چیست؟ آیا نحوه خوابیدن گربه شما راز خاصی را در مورد او برملا می‌کند؟ با ما همراه باشید تا انواع مختلف مدل خوابیدن گربه و همچنین معنی هر کدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

انواع مدل خوابیدن گربه

انواع مدل خوابیدن گربه

خوابیدن گربه به شکل توپ

گربه‌ها معمولاً در زمان خواب بدن خود را به شکل یک توپ در می‌آورند. این حالت به گربه‌ها اجازه می‌دهد بدن خود و به خصوص دمشان را گرم نگه دارند. خوابیدن گربه به شکل توپ یکی از رایج‌ترین مدل‌های خواب در بین این حیوانات است. آن‌ها با قرار گرفتن در این حالت از اندام‌های داخلی خود نیز محافظت می‌کنند که خود امری بسیار مهم است. بنابراین، اگر مشاهده کردید که گربه شما بدین شکل خوابیده است، می‌توانید مطمئن باشید که آرامش کاملی دارد و خطری او را تهدید نمی‌کند.

خوابیدن به پشت

در برخی از موارد، می‌توانید مشاهده کنید که گربه شما به پشت خوابیده است و شکم خود را به نمایش می‌گذارد. در بخش قبلی گفتیم که گربه‌ها دوست دارند از اندام حیاتی خود مراقبت کنند، اما این روش خواب برخلاف چنین نکته‌ای است. بنابراین می‌توان بیان کرد که خوابیدن گربه‌ها به این شکل نشانه‌ای از اعتماد کامل‌ آن‌ها به شما است. آن‌ها می‌دانند که در کنار شما ایمنی کاملی دارند و نباید نگران جان خود باشند. نکته مهمی که در سایر مقالات نیز به آن اشاره کردیم این است که در چنین حالتی نباید شکم گربه‌ها را نوازش کنید. این کار باعث می‌شود تا اعتماد آن‌ها به شما از بین برود و حتی صاحب خود را گاز بگیرند. در بخش‌ بعدی به معنی مدل خوابیدن گربه به پهلو می‌پردازیم.

خوابیدن به پهلو

خوابیدن گربه به پهلو همانند خوابیدن به پشت نشان از اعتماد و احساس آرامش وی دارد. اگر گربه شما به پهلو می‌خوابد، می‌توان مطمئن بود که او از اینکه شما در کنارش هستید، لذت می‌برد و به خوبی با شما همراه شده است. خوابیدن به پهلو نیز به عنوان یک عکس‌العمل جهت بهبود رابطه گربه و صاحب او است. جالب است بدانید که برخی از گربه‌های وحشی نیز از همین روش خوابیدن پیروی می‌کنند و به طور کلی این موضوع در گربه‌سانان به صورت مداوم دیده می‌شود.

خوابیدن شبیه قرص نان

برخی از گربه‌ها به شکل قرص نان یا bread loaf می‌خوابند. این روش خواب نیز در بین گربه‌های خانگی بسیار رایج است و همواره شاهده آن هستیم. در این روش، گربه پنجه‌های خود را به شکل بسته شده در زیر بدنش پنهان می‌کند و سپس سر خود را به سمت عقب می‌آورد. مدل قرض نان یکی از جذاب‌ترین و در عین حال بازمره‌ترین مدل‌های خوابیدن گربه است که دیدن آن از نزدیک واقعاً لذت‌بخش خواهد بود.

این مدل خوابیدن از جمله مواردی به شمار می‌آيد که به گربه اجازه می‌دهد تا گرمای بدن خود را به طور کامل حفظ کند. علاوه بر این، خوابیدن به شکل قرص نان یک راهکار عالی برای حفظ آرامش و پایین آوردن ضربان قلب است. این روش خوابیدن معمولاً در فصل بهار بیشتر از سایر فصل‌های سال دیده می‌شود.

مدل خوابیدن گربه

مدل خوابیدن گربه

مدل سوپرمن

مدل سوپرمن یکی دیگر از مدل‌های خاص خوابیدن گربه است که قصد داریم به آن اشاره کنیم. معنی مدل خوابیدن گربه به این شکل نیز بسیار جذاب است. در این حالت، گربه به روی شکم می‌خوابد، دست‌های خود را به سمت جلو باز می‌کند و پاهای خودش را کش می‌دهد. اگر از بالا به این حالت خوابیدن نگاه کنید، دقیقاً به یاد روش پرواز سوپرمن می‌افتید! در واقع نام این مدل خوابیدن نیز به همین دلیل انتخاب شده است.

نکته مهم در مورد این روش خوابیدن آن است که گربه‌ها معمولاً برای انجام آن به یک محل خواب گرم و راحت نیاز دارند. آن‌ها شکم خود را بر روی کف سرد ساختمان پهن نمی‌کنند. به همین دلیل بهتر است یک پتوی مناسب برای آن‌ها در محل خوابشان قرار دهید تا بتوانند از این مدل خوابیدن نیز استفاده کنند. این پتو به آن‌ها اجازه می‌دهد تا علی‌رغم خوابیدن به شکل کاملاً باز، گرمای بدن خود را به طور کامل حفظ نمایند.

خوابیدن در جاهای عجیب و غریب

احتمالاً بارها شاهد آن بوده‌اید که گربه‌تان بر روی یخچال، کمد، قفسه‌ها و… خوابیده است. این مدل خوابیدن نیز کاملاً طبیعی محسوب می‌شود، به خصوص برای گربه‌هایی که به تازگی سرپرستی آن‌ها را قبول کرده‌اید. آن‌ها معمولاً در هفته‌ها و ماه‌های اولیه اعتماد کاملی به انسان‌ها ندارند و به همین دلیل سعی می‌کنند در محیطی بخوابند که آن‌ها را از شکارچیان و افراد مزاحم دور نگه می‌دارد. این روش خوابیدن در خانه‌هایی که بچه‌های خردسال بازیگوش گربه‌ها را اذیت می‌کنند، بیشتر دیده می‌شود.

در برخی از موارد این روش خوابیدن به منظور شکار حیوانات دیگر توسط گربه‌ها به کار گرفته می‌شود. اگر گربه‌ها به دنبال یک حیوان مشخص باشند معمولاً در چنین مکان‌هایی استراحت می‌کنند تا بتوانند سر فرصت به شکار مدنظرشان دسترسی داشته باشند. بهتر است در این حالت با آن‌ها کاری نداشته باشید و بگذارید به راحتی استراحت کنند. بخش بعدی به معنی مدل خوابیدن گربه با چشمان باز اختصاص دارد.

خوابیدن در حالی که چشم‌ها باز است

احتمالاً تعجب می‌کنید وقتی برای اولین بار ببینید که گربه شما با چشم‌های نیمه‌باز در حال چرت زدن است. این روش خوابیدن نیز در بین بسیاری از گربه‌ها دیده می‌شود و به همین دلیل نباید نگرانی خاصی نسبت به آن داشته باشید و یا از دیدن گربه در این حالت شگفت‌زده شوید.

خوابیدن با چشمان نیمه باز به گربه کمک می‌کند تا به طور کامل نسبت به محیط اطراف خود هوشیار بماند. این یک غریزه حیاتی برای گربه‌های وحشی است و چنین موضوعی حتی در گربه‌های خانگی نیز نسل به نسل ادامه پیدا می‌کند. خوابیدن با چشم‌های نیمه باز آن‌ها را از خطرات احتمالی آگاه می‌کند.

بچه گربه‌ها بیشتر اوقات به همین شکل می‌خوابند، زیرا هنوز با محیط زندگی خود اخت نگرفته‌اند. علاوه بر این، گربه‌هایی که سابقه زندگی در فضاهایی با خطرات زیاد را داشته‌اند، این روش خوابیدن را به کار می‌گیرند. به طور معمول پس از دستیابی به آرامش و اعتماد کافی، این روش خوابیدن در گربه‌ها کنار گذاشته می‌شود.

خوابیدن در جعبه خاک بستر گربه

موردی دیگری که ممکن است به عنوان یک صاحب گربه با آن مواجه شوید، خوابیدن این حیوانات در جعبه خاک بستر گربه است. این روش خوابیدن بسیار عجیب به نظر می‌رسد و به همین دلیل باید سریعاً به دنبال آن باشید. در اکثر موارد، دلیل این مدل خوابیدن به وجود مشکلات گوارشی در گربه ارتباط دارد. گربه‌هایی که از نظر گوارش دچار مشکل هستند، معمولاً دوست دارند در جعبه خاک گربه خود بخوابند تا بتوانند سریعاً مواد زائد را از بدنشان دفع کنند. معنی مدل خوابیدن گربه به این حالت را جدی بگیرید.

اگر مشاهده کردید که گربه شما در جعبه خود خوابیده است، توصیه می‌کنیم سریعاً او را به یک مرکز دامپزشکی معتبر ببرید. در این حالت می‌توان به سادگی تشخیص داد که گربه به چه نوع مشکل گوارشی خاصی دچار شده است و امکان درمان او نیز وجود خواهد داشت.

همچنین این مقاله را می توانید بخوانید:

 

مدل های مختلف خوابیدن گربه

مدل های مختلف خوابیدن گربه

گذاشتن پنجه‌‌ها روی چشم‌ها

اینکه گربه شما در زمان خوابیدن پنجه‌هایش را روی چشم‌هایش بگذارد بسیاری جذاب و بامزه است،‌ اما حتی این نوع خوابیدن نیز دلیل مشخصی دارد. اگر مشاهده کردید که گربه‌ شما بدین شکل خوابیده است می‌توانید تشخیص دهید که هوای محیط بیش از اندازه سرد است.

گذاشتن پنجه‌ها روی چشم‌ها به گربه کمک می‌کند تا هم چشم‌ها و هم پنجه‌های خود را گرم نگه دارد. در این حالت بهتر است دمای محیط را افزایش دهید تا گربه‌تان با آرامش خاطر و در یک محیط مناسب استراحت کند.

معنی مدل خوابیدن گربه میان پاهای شما

موردی نهایی از روش‌های خوابیدن گربه، خوابیدن آن‌ها در میان پاهای شما است. در این روش، گربه بدن خود را بر روی ران‌ها شما قرار می‌دهد. این مدل خوابیدن هم به گربه آرامش لازم را می‌دهد و هم باعث می‌شود تا رابطه شما با او صمیمی‌تر شود. در برخی موارد گربه‌ها به جای قرار گرفتن بر روی ران‌های شما، به سمت انگشتان پاهایتان می‌روند و بر روی آن‌ها دراز می‌کشند. در هر صورت، بهتر است موقعیت خود را در همان حالت حفظ کنید و بگذارید گربه به آرامی بخوابد.

معنی مدل خوابیدن گربه

معنی مدل خوابیدن گربه

خوابیدن بر روی سینه

تشخیص معنی مدل خوابیدن گربه بر روی سینه نیز بسیار مهم است. خوابیدن گربه بر روی سینه شما نیز همانند مورد پیشین به آن‌ها اجازه می‌دهد تا رابطه خود را با صاحبشان تقویت کنند. گربه‌ها از اینکه شما یک محل مشخص را برای خوابیدن آن‌ها تعیین کرده‌اید آگاه هستند، اما در پاره‌ای از موارد، دوست دارند خود را به شما بیشتر نزدیک کنند.

این مورد بیشتر در زمان‌هایی دیده می‌شود که برای مدت زمان مشخصی از گربه‌تان دور بوده‌اید. بنابراین اگر گربه‌تان بر روی سینه شما قرار گرفت و به آرامی چشمایش را بست، مطمئن باشید که به شما عشق می‌ورزد و تحمل دور بودن از شما را ندارد.

سخن پایانی

گربه‌ها دوست داشتنی‌ترین حیوانات خانگی هستند و همه ما از همراهی آن‌ها لذت می‌بریم. خوابیدن بخش مهمی از زندگی گربه‌ها را تشکیل می‌دهد و هر گربه ممکن است یک مدل خوابیدن منحصر به فرد داشته باشد. در این متن سعی کردیم تا شما را با مدل خوابیدن گربه و معنای آن آشنا کنیم. بهتر است در زمان خوابیدن گربه از عدم وجود سر و صدا اطمینان پیدا کنید تا این حیوان جذاب به بهترین شکل ممکن استراحت کند.

منبع:

https://www.comfortzone.com

https://www.veterinarians.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما