آموزش دست دادن به گربه

دست دادن به گربه یا های فایو (High-Five) یکی از جذاب‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانید به سراغ آن بروید. تنها یک لحظه تصور کنید که گربه دوست داشتنی‌تان یاد گرفته است با شما های فایو کند! خوشبختانه روش آموزش این کار به گربه آن‌قدرها که فکر می‌کنید دشوار نیست و در بسیاری از موارد گربه‌ها خیلی سریع این شیرین‌کاری جالب را یاد مي‌گیرند. با ما همراه باشید تا در ادامه متن به نکاتی در مورد های فایو گربه اشاره کنیم.

چه کسی باید دست دادن را به گربه آموزش دهد؟

آموزش های فایو به گربه باید توسط صاحب او انجام بگیرد. گربه‌ها موجود بسیار حساسی هستند و به همین دلیل معمولاً نمی‌توانند با کسی به غیر از صاحبشان خیلی سریع اخت بگیرند. بنابراین انتظار نداشته باشید که کسی به غیر از شما بتواند این آموزش جذاب را به گربه‌تان یاد دهد.

از سوی دیگر تنها شما می‌توانید با صبر و حوصله مراحل مختلف مربوط به این آموزش را به پیش ببرید. این همان موضوعی است که شما را در موضع مناسب‌تری نسبت به مربیان گوناگون قرار می‌دهد. گربه‌ها به دلیل ارتباط خاصی که با صاحبشان دارند به دستورات و گفته‌های او با دقت بیشتری گوش خواهند کرد.

اموزش دست دادن به گربه

اموزش دست دادن به گربه

برای دست دادن به گربه اجباری در کار نباشد!

اگرچه آموزش های فایو به گربه بسیار جذاب است و می‌توان از آن به عنوان یک شیرین‌کاری یاد کرد، اما این امر نباید منجر به از بین رفتن رابطه بین شما و گربه‌تان شود. متأسفانه برخی از افراد آنقدر بر روی یادگیری چنین اموری اصرار می‌ورزند که گربه دیگر آن عشق و علاقه خود را نسبت به چنین افرادی از دست می‌دهد و برای همیشه از آن‌ها دوری می‌کند. این یک امر مهم در رابطه با یاد دادن دست دادن به گربه است.

یکی از مواردی که ممکن است منجر به این مورد شود، اجبار در یادگیری های فایو است. به هیچ عنوان گربه خود را تحت فشار قرار ندهید. هوش گربه‌ها آنقدرها که فکر می‌کنید بالا نیست و نمی‌توانند بالافاصله پس از نشان دادن یک تمرین خاص نحوه انجام آن را یاد بگیرند.

در طول روند آموزش تصور کنید که گربه عملاً هیچ چیزی از مواردی که به او ارائه می‌کنید، نمی‌داند. شرط یادگیری های فایو توسط گربه شما آن است که این امر را به صورت مداوم با او تمرین کنید. شاید چنین کاری در برخی از موارد زمان‌بر باشد، اما به هر روی از آموزش اجباری بسیار بهتر خواهد بود و نتیجه موثرتری به ما می‌دهد.

مراحل اموزش دست دادن به گربه

مراحل اموزش دست دادن به گربه

مراحل آموزش دست دادن به گربه

مثل هر تمرین دیگری، آموزش های فایو به گربه هم مراحل خاص خودش را دارد که باید آن‌ها را مو به مو انجام دهید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید پس از مدت مشخصی با گربه خود های فایو کنید و این شیرین‌کاری جالب را به دوستان و اعضای خانواده‌تان نشان دهید.

مرحله اول

اولین و مهم‌ترین مرحله آن است که کف دست گربه را بردارید و آن را به کف دست خود بزنید. این کار به گربه نشان می‌دهد که چه خواسته‌‌ای از او دارید و در صورت ارائه دستور از طرف شما دقیقاً باید چه کاری کند.

مرحله دوم

در این مرحله همان موارد مرحله ۱ را تکرار کنید، اما هر بار که های فایو انجام می‌شود یک لغت مشخص را تکرار نمایید. مثلاً می‌توانید بگویید های فایو بده. انتخاب این لغت به عهده شماست، اما توصیه می‌‌کنیم که یک لغت ساده را انتخاب کنید، نه یک جمله طولانی. دست دادن به گربه مراحل دیگری نیز دارد.

مرحله سوم

در گام بعدی وقتی که گربه شما های فایو کرد باید سریعاً یک جایزه و تشویقی به او بدهید. این تشویقی می‌تواند هر چیزی باشد، اما معمولاً توصیه می‌شود که خوراکی مورد علاقه‌ او را در اختیارش بگذارید. این کار باعث می‌شود که گربه تصور کند با هر بار های فایو یک تشویقی به او ارائه خواهد شد.

مرحله چهارم

مرحله چهارم شامل تکرار مراحل ۱ تا ۳ است. این مراحل را باید به شکل روزانه و در ساعات مختلف پشت سر هم تکرار کنید. تکرار کردن مراحلی که به آن‌ها اشاره کردیم به صورت مداوم مهم‌ترین شرط برای آموزش دست دادن است و نباید آن را نادیده گرفت.

مرحله پنجم

مرحله پنجم زمانی فرا می‌رسد که گربه شما به طور کامل با های فایو کردن آشنا شده است و می‌تواند این کار را پس از ارائه دستور انجام دهد. در این مرحله باید آرام آرام از میزان تشویقی او کم کنید. برای مثال به ازای هر دو بار های فایو کردن فقط یک تشویقی به او بدهید. علاوه بر این، هر بار که تشویقی می‌دهید یک آفرین هم به او بگویید.

مرحله ششم

در این مرحله باید تشویقی دادن را به طور کامل کنار بگذارید و کاری کنید که گربه شما به همان آفرین گفتن راضی شود. رسیدن به این مرحله طول می‌کشد و به همین دلیل نباید بلافاصله پس از مرحله پنجم به سراغ مرحله ششم بروید.

مرحله هفتم

در این مرحله دیگر گربه شما به طور کامل یاد گرفته است که بلافاصله پس از گفتن کلمه تعیین شده های فای به شما بدهد. پس از این مرحله می‌توانید به سراغ آموزش تمرین‌ها و شیرین‌کاری‌های دیگر بروید. برای اینکه گربه شما های فایو کردن را فراموش نکند، لازم است هر روز چند بار با او دست بدهید. دست دادن به گربه نیاز به تشویقی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

از چه تشویقی‌های برای این کار استفاده کنیم؟

احتمالآً برایتان این پرسش به وجود آمده است که برای یاد دادن های فایو بهترین تشویقی چه چیزی خواهد بود؟ برای پاسخ دادن به این پرسش نمی‌توانیم به یک تشویقی خاص اشاره کنیم. هر گربه ذائقه و سلیقه خاص خود را دارد. این شما هستید که به عنوان صاحب گربه باید با سلیقه او آشنا شوید و خوراکی خاصی که گربه‌تان به آن علاقه‌ دارد را خریداری کنید.

یاد گرفتن دست دادن به گربه در نژادهای مختلف

این موضوع نیز جواب مشخصی ندارد. اکثر گربه‌ها دارای ضریب هوشی یکسانی هستند و نمی‌توان بیان کرد که یک نژاد خاص از همه گربه‌ها باهوش‌تر و برتر است. به همین دلیل شانس یاد دادن های فایو به همه آن‌ها یکسان خواهد بود. گربه شما نیز توانایی یادگیری این شیرین‌کاری و موارد پیچیده‌تر را دارد و لازم نیست که در این رابطه نگرانی خاصی به دلتان راه دهید.

دست دادن با گربه

دست دادن با گربه

زمان هر بار تمرین با گربه

گربه‌ها معمولاً بازیگوش هستند و به همین دلیل نباید انتظار داشته باشید که یک ساعت کامل یکجا بشینند تا به آن‌ها آموزش های فایو کردن بدهید. این یک موضوع غیرقابل باور است. به همین دلیل جلسات یاد دادن های فایو به گربه به خصوص در مراحل اول باید بین سه الی ده دقیقه باشد.

پس از این مدت زمان اجازه دهید گربه به فعالیت مدنظر خودش بپردازد. به هیچ وجه زمانی که گربه شما خسته است و یا می‌خواهد استراحت کند او را مجبور به یاد گرفتن چیزی نکنید زیرا این موضوع نتیجه عکس می‌دهد. در بخش بعدی باید یک سری نکات مهم در مورد دست دادن به گربه را ذکر کنیم.

یک نکته مهم در رابطه با دست دادن به گربه

در مورد آموزش های فایو به گربه باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید و آن سن حیوان خانگی شما عزیزان است. بررسی‌های مختلف نشان داده است که گربه‌ها در سنین جوانی خیلی بهتر شیرین‌کاری‌های مختلف یا یاد می‌گیرند و نسبت به یادگیری آن‌ها علاقه‌مند هستند. بنابراین اگر سن گربه شما چندان زیاد نیست، می‌توانید به سادگی و با اطمینان خاطر بیشتری انتظار یادگیری هایو فایو کردن را داشته باشید.

هرچه سن گربه‌ها بالاتر می‌رود، معمولاً تنبل‌تر می‌شوند و تنها به دنبال کسب نوازش ما خواهند بود. گربه‌هایی با سن بالا به احتمال زیاد به چنین شیرین‌کاری‌های خاصی علاقه نشان نمی‌دهند، حتی اگر بهترین پاداش‌ها را به آن‌ها بدهید! البته این به معنای غیرممکن بودن یادگیری های فایو در گربه‌هایی با سن بالاتر نیست. اما تمام سخن ما این است که چنین کاری معمولاً‌ به تلاش بیشتر و جلسات تمرینی به تعداد بالاتر نیاز دارد.

از سوی دیگر،‌ پس از یادگیری های فایو به گربه‌تان انتظار نداشته باشید که در ۱۰۰ درصد مواقع خواسته شما را به طور کامل درک کند. های فایو کردن تنها یک شیرینی‌کاری ساده است و به معنای آن نخواهد بود که اکنون گربه‌تان می‌تواند ریاضی هم حل کند! بنابراین توقع خود را بالا نبرید و به خاطر یادگیری همین مهارت ساده هم خوشحال باشید.

در طول روند یاددهی هر نوع تکنیک خاصی به گربه‌تان صبر و حوصله به خرج دهید. این کار موجب می‌شود تا ارتباط عاطفی‌تان با گربه تقویت شود که خود یک مزیت اساسی به شمار می‌آيد. پس از اینکه گربه‌تان های فایو کردن را یاد گرفت می‌توانید به سراغ تمرینات پیچیده‌تری مانند دستور غلط خوردن و موارد مشابه بروید. دست دادن به گربه نیز دارای مراحل مختلفی است که باید یک به یک پشت سر گذاشته شوند اما اصول آن با مواردی که به آن اشاره کردیم یکسان است.

سخن پایانی

گربه‌ها یکی از باهوش‌ترین و زیباترین حیوانات خانگی هستند که دوست صمیمی ما محسوب می‌شوند. از جمله شیرین‌کاری‌های جذابی که می‌توانید به سراغ آن بروید،‌ آموزش دست دادن یا های فایو به گربه‌تان است. این کار نیازمند انجام تمرینات متوالی است، اما معمولاً اکثر گربه‌ها به سادگی قادر به یادگیری آن هستند.

شما می‌توانید با انجام مراحلی که در این متن به آ‌ن‌ها اشاره کردیم، گربه خود را با این شیرین‌کاری آشنا کنید و هر زمان که دوست داشتید یک های فایو از گربه‌تان بگیرید!‌ شایان ذکر است که این تمرین تنها به گربه‌ها اختصاص ندارد و افرادی که سگ دارند نیز می‌توانند به سراغ آموزش چنین مواردی خاصی بروند.

کت کر تولید کننده بهترین خاک گربه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما