از کجا بفهمیم گربه دستشویی دارد؟ آموزش دستشویی گربه

از کجا بفهمیم گربه دستشویی دارد؟ برای پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که گربه تنها درون خاک دستشویی می‌کند. اگر می‌خواهید سرپرستی یک گربه را برعهده بگیرید، باید ظرف خاکی برای او تهیه کنید. گربه‌ها زمانی که دستشویی دارند، برخی علائم خاص را از خود نشان می‌دهند. شما با توجه به این علائم می‌توانید بفهمید که گربه شما دستشویی دارد یا خیر.  علاوه بر این، بهتر است از سنین پایین به گربه خود آموزش دهید که زمانی که دستشویی دارد، درون ظرف خاکش ادرار و مدفوع کند. در ادامه علائمی را بررسی می‌کنیم که نشان می‌دهند گربه شما دستشویی دارد.

آموزش دستشویی به گربه درون ظرف خاک

آموزش دستشویی به گربه درون ظرف خاک

چطور متوجه شویم که گربه دستشویی دارد؟

زمانی که گربه شما دستشویی دارد، بیقرار می‌شود. این موجودات در این زمان بیشتر جنب و جوش می‌کنند و تکان می‌خورند. تکان خوردن بیش از حد و راه رفتن غیر عادی نشان‌دهنده این است که مسئله‌ای گربه شما را اذیت می‌کند. علاوه بر این، گربه‌ها اغلب زمانی که دستشویی دارند، بیشتر از سایر مواقع بو می‌کشند. مشام گربه‌ها در این زمان به شدت کار می‌کند.

گربه‌ها با بو کشیدن قصد پیدا کردن خاک خود را دارند. در واقع، این موجودات از طریق مشام خود قصد دارند ظرف خاکشان را بیابند. تعدادی از گربه‌ها نیز هنگامی که دستشویی دارند، بیشتر از سایر مواقع میو میو می‌کنند. در واقع، صدا دادن این حیوانات ممکن است یکی از علائم دستشویی داشتن آن‌ها باشد؛ بنابراین باید دقت داشته باشید که علائم متفاوتی وجود دارند که نشان می‌دهند گربه شما نیاز دارد که عمل دفع یا ادرار را انجام دهد. در ادامه مهم‌ترین نشانه‌های دستشویی داشتن گربه‌ها را بررسی می‌کنیم

  • گربه شما چمباتمه می زند

اگر گربه شما چمباتمه می‌زند و روی زمین دراز می‌کشد، می‌توان گفت که او نیاز به دستشویی کردن دارد. در این زمان بهتر است ببینید که گربه شما به صورت هم‌زمان در حال بو کشیدن نیز هست یا خیر. در صورتی که چمباتمه زدن و بو کشیدن همراه با هم باشند، بهتر است او را سریعاً به ظرف خاکش انتقال دهید تا در آنجا عمل دفع خود را انجام دهد.

  • گربه در حال چنگ زدن به زمین است

از آنجایی که گربه‌ها به صورت طبیعی ادرار و مدفوع خود را در زمین پنهان می‌کنند، در زمان دستشویی داشتن نیز ممکن است این رفتار تکرار شود. این کار نشان‌دهنده این است که گربه شما می‌خواهد حفره‌ای در زمین ایجاد کرده و در آن دستشویی کند. زمانی که این عمل را از گربه‌تان مشاهده کردید، بهتر است او را سریعاً به جای دستشویی گربه برسانید.

بهترین مکان برای ادرار در گربه های بالغ

بهترین مکان برای ادرار در گربه های بالغ

  • ورز دادن پتو یا بالشت‌

ممکن است برخی اوقات گربه شما پنجه‌هایش را به حالت ورز دادن روی پتو یا بالشت بکشد، البته دقت داشته باشید که ورز دادن ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد که یکی از آن‌ها دستشویی داشتن است. اغلب ورز دادن محیط‌های نرم مانند بالشت و پتو نشان‌دهنده دستشویی گربه است.

  • میو میو کردن بسیار زیاد

برای این که پاسخ سؤال “از کجا بفهمیم گربه دستشویی دارد؟” را بدهیم، بهتر است به صدای گربه نیز توجه داشته باشیم. در برخی مواقع ممکن است گربه شما بخواهد از طریق ارتباط کلامی به شما نشان دهد که دستشویی دارد. در این زمان او به شدت میو میو می‌کند، به طوری که شما نمی‌توانید میو میو گربه را متوقف کنید. علاوه بر میو میو کردن، ممکن است گربه شما از طریق ایجاد صداهای دیگری نیز بخواهد با شما ارتباط برقرار کند.

  • گربه شما به تازگی غذا خورده است

برخی اوقات ممکن است گربه شما بلافاصله پس از خوردن وعده غذایی علائم بیقراری از خود نشان دهد. در این زمان احتمال دارد گربه دستشویی داشته باشد. از این رو، بهتر است گربه را در نزدیکی ظرف خاک گربه قرار دهید تا زمانی که دستشویی داشت، بتواند سریعاً به آن مراجعه کند و عمل ادرار و مدفوع خود را انجام دهد. برای این که گربه به درستی جای ظرف خود را پیدا کند، سعی کنید در روزهای ابتدایی او را چندین مرتبه در روز به ظرف خاکش انتقال دهید تا با سرعت بیشتری جای خاک خود را یاد بگیرد.

تعداد دفعات مدفوع در گربه‌ها

برای پاسخ به این سؤال که “از کجا بفهمیم گربه دستشویی دارد؟” باید بدانید که گربه شما چند بار در روز مدفوع می‌کند. گربه‌هایی که بالغ هستند و از سن کودکی گذشته‌اند، اغلب یک تا دو بار در روز مدفوع می‌کنند، البته بچه گربه‌ها در روز بیشتر از این تعداد عمل دفع را انجام می‌دهند. برخی اوقات نیز ممکن است گربه شما دچار اسهال یا یبوست شود. در این زمان، شما می‌توانید با استفاده از غذاهای خاص، گربه خود را درمان کنید.

علاوه بر این، اگر بیشتر از 48 ساعت گربه شما دچار یبوست یا اسهال شد، بهتر است او را نزد دامپزشک ببرید. مدفوع گربه نشان‌دهنده بیماری‌های او است و شما می‌توانید با بررسی آن تمامی بیماری‌های حیوان خود را متوجه شوید.

نکات مهم در زمان خرید خاک برای گربه

نکات مهم در زمان خرید خاک برای گربه

دلایل دستشویی نکردن گربه‌ها

برخی اوقات ممکن است گربه شما برای مدت زمان طولانی دستشویی نکند. در این زمان بهتر است خونسردی خود را حفظ کرده و علت دستشویی نکردن او را پیدا کنید. اگر بچه گربه شما نمی‌تواند دستشویی کند یا دچار یبوست شده است و مادرش در کنارش نیست، می‌توانید شکمش را کمی ماساژ دهید تا دستشویی کردن برای او راحت‌تر شود.

همچنین ممکن است برخی مسائل دیگر نیز موجب ایجاد یبوست در گربه شما شوند. از جمله این مسائل می‌توان به استرس، بد بودن جای ظرف خاک گربه، کم آبی بدن و … اشاره کرد. در این مواقع، اگر ماساژ شکم کارساز نبود، می‌توانید گربه را نزد یک دامپزشک حاذق ببرید تا مشکل او را برطرف کند.

بهترین روش‌های آموزش جای خاک به گربه

برای این که به گربه بفهمانید که باید زمانی که دستشویی دارد، به ظرف خاکش مراجعه کند، بهتر است در طول روز او را چندین مرتبه به نزدیکی ظرف خاکش ببرید. علاوه بر این، باید دقت داشته باشید که همواره ظرف خاک حیوان خود را تمیز نگه دارید تا گربه بتواند به راحتی به درون آن برود و دستشویی کند. معمولاً گربه‌ها درون ظرف‌های خاک کثیف دستشویی نمی‌کنند.

برای این که به سؤال “از کجا بفهمیم گربه دستشویی دارد؟” پاسخ دهیم باید به شما بگوییم که شما می‌توانید برای گربه خود تشویقی در نظر بگیرید و پس از هر بار دستشویی کردن در جای درست به او تشویقی بدهید. دادن تشویقی به او یاد می‌دهد که جای درست دستشویی کجا است و اگر او در ظرف خاک خود کارش را انجام دهد، از سمت شما تشویق می‌شود.

همچنین نظافت گربه بعد از دستشویی را جدی بگیرید. در این میان، استفاده از خاک‌های باکیفیت نیز اهمیت زیادی دارد. مجموعه کت کر به عنوان یکی از تولیدکنندگان خاک‌های باکیفیت می‌تواند نیاز شما را به خوبی برطرف کند.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم علائم دستشویی داشتن گربه‌ها را با بررسی کنیم و به سؤال “از کجا بفهمیم گربه دستشویی دارد؟” پاسخ دهیم. اغلب گربه‌ها زمانی که دستشویی دارند، بیقرار می‌شوند و نمی‌توانند به راحتی بنشینند. علاوه بر این، ممکن است این موجودات روی زمین چنگ بزنند یا بیشتر از سایر مواقع میو میو ‌کنند. در این مواقع، سعی کنید ظرف خاک آن‌ها را در معرض دیدشان قرار دهید تا راحت‌تر بتوانند آن را پیدا کنند. مجموعه کت کر به عنوان یکی از برجسته‌ترین تولیدکنندگان خاک گربه در کشور توانسته است با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا به تولید خاک گربه بپردازد و نیاز مشتریان را به خوبی برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما