بهترین تشویقی گربه

بسیاری از کاربران در مورد بهترین تشویقی گربه از ما سوال می‌‌کنند. تشویقی یا treat یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌توانید به کمک آن رابطه خود و گربه‌تان را بهبود ببخشید. تشویقی تنها مختص به گربه‌ها نیست و سایر حیوانات خانگی نیز می‌توانند تشویقی مختص به خود را داشته باشند. اگرچه تشویقی‌ها مزیت‌های بسیار مختلفی دارند که در ادامه به آ‌ن‌ها می‌پردازیم، اما انتخاب نامناسب آن‌ها می‌تواند حتی برای گربه شما خطرناک باشد. اگر قصد دارید اطلاعات خود را در مورد تشویقی گربه افزایش دهید،‌ با ما در ادامه متن همراه بمانید.

بهترین تشویقی گربه

بهترین تشویقی گربه

آشنایی با تشویقی

پیش از هر چیز بهتر است نگاهی به موضوع تشویقی بیندازیم و ببینیم که واقعاً ماهیت آن چیست؟ به طور کلی، تشویقی یک نوع میان وعده یا اسنک محسوب می‌شود که پس از انجام یک امر خاص به حیوانات خانگی داده می‌شود. تشویقی‌ها نسبت به غذاهای عادی جذابیت بیشتری دارند و به همین دلیل گربه‌ها علاقه بسیار بیشتری به آن‌ها نشان می‌دهند.

هدف دادن تشویقی به گربه می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد. در برخی از مواقع، پس از اینکه گربه شما یک آموزش یا شیرین‌کاری مشخص را یاد گرفت باید به او تشویقی بدهید. این کار باعث می‌شود تا گربه در آینده نیز به یاد گرفتن شیرین‌کاری‌های جدید تمایل داشته باشد.

تشویقی در زمینه آموزش گربه نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. با دادن تشویقی مناسب پس از انجام اموری همچون ادرار در ظرف مخصوص و یا خوردن غذا به صورت کامل‌، می‌توانید به گربه خود بفهمانید که چه کاری دقیقاً درست است. در زمانی که مشغول بازی کردن با گربه‌تان هستید نیز می‌توانید از تشویقی کمک بگیرید تا رابطه خود را با او بهبود ببخشید.

خرید بهترین تشویقی گربه علاوه بر اینکه یک راهکار جهت مشخص کردن کارهای خوب این حیوان خانگی است،‌ می‌تواند به منظور تنبیه جزئی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. مثلاً اگر گربه‌تان ظرف غذای خود را وارونه می‌کند، می‌توانید با ندادن تشویقی به او نشان دهید که چنین موضوعی برای شما پذیرفته‌ شده نیست. تشویقی حتی برای آرامش روان گربه‌ها نیز موثر است و به آن‌ها نشان مي‌دهد که شما به عنوان یک دوست همیشگی در کنار آن‌ها هستید.

 

مدل‌های مختلف تشویقی گربه

تشویقی گربه انواع بسیار گوناگونی دارد و این یک موضوع بسیار مثبت است. این تنوع بالا به شما اجازه می‌دهد تا در هر بازه زمانی از یک تشویقی جدید کمک بگیرید تا گربه‌تان همواره اشتیاق خود به دریافت تشویقی را حفظ کند. برخی از تشویقی‌ها ساختاری ترد دارند. این بدان معناست که می‌توانید از آن‌ها به عنوان تشویقی گربه‌های جوان (با دندان‌های قوی) کمک بگیرید.

برخی دیگر به صورت نرم تولید می‌شوند. تشویقی‌های نرم برخلاف تشویقی‌های ترد بیشتر برای گربه‌هایی که سن بالایی دارند مناسب هستند،‌ زیرا برای مصرف آن‌ها نیازی به دندان‌های بسیار تیز و برنده وجود ندارد. این تشویقی‌ها حتی برای بچه گربه‌ها هم مناسب هستند.

در کنار موارد گفته شده، باید به تشویقی‌های خمیری نیز اشاره کنیم. تشویقی‌های خمیری دقیقاً مانند مسواک عمل می‌‌کنند. آن‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که در حین مصرف توسط گربه، دندان‌های حیوان را به بهترین شکل ممکن تمیز کنند تا دیگر نیازی به مسواک زدن جداگانه آن‌ها وجود نداشته باشد.

بستنی گربه یا Cat icecream یکی دیگر از مهم‌ترین تشویقی‌هایی است که می‌توانید به سراغ آن بروید. در ساخت بستنی گربه معمولاً از مواد غذایی متنوع کمک گرفته می‌شود تا تشویقی هم خوشمزه باشد و هم بتواند نیازهای بدن گربه را برطرف کند.

اگر به خریداری بهترین تشویقی گربه علاقه ندارید، می‌توانید خودتان در خانه چنین مواردی را تهیه کنید. برای این کار لازم است که دقیقاً مشخص نمایید گربه‌تان چه ماده غذایی خاصی را بیشتر دوست دارد. پس از مشخص کردن این موضوع، لازم است همان ماده غذایی را به عنوان تشویقی در بازه‌های زمانی مختلف به او بدهید.

همچنین این مقاله را می توانید بخوانید:

مشخصات بهترین تشویقی گربه

بهترین تشویقی برای گربه‌ها را می‌توان محصولی دانست که برای سلامت آن‌ها مضر نباشد. متأسفانه در ساخت برخی از تشویقی‌های موجود در بازار از چربی و یا مواد مشابه استفاده می‌شود. مصرف کردن این نوع تشویقی‌ها نه تنها برای سلامت بدن گربه شما مناسب نیست، بلکه موجب ایجاد بیماری‌های مختلف نیز می‌شود.

بهترین تشویقی آن محصولی است که با وجود خوشمزه بودن، از مواد طبیعی ساخته شده باشد و در تهیه آن از مواد مصنوعی استفاده نشود. تشویقی‌های طبیعی حتی اگر به صورت روزانه نیز مصرف شوند هیچ مشکلی برای گربه شما به وجود نمی‌آورند و به همین دلیل می‌توانید همواره از آن‌ها کمک بگیرید.

مصرف تشویقی‌های مضر و پر از چربی و یا کربوهیدرات، گربه دوست داشتنی شما را به یک گربه بسیار چاق و تنبل تبدیل می‌کند. این امر اصلاً‌ مناسب نیست، زیرا چاقی بیش از حد حتی در گربه‌ها نیز خطرناک است و طول عمر آن‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد!

در زمان خرید هر نوع تشویقی، حتماً بخش محتویات یا ingredients را مطالعه کنید. در این بخش معمولاً یک جدول حقایق تغذیه‌ای ارائه می‌شود که در آن میزان چربی، قند و… ذکر شده است. همواره به سراغ خرید تشویقی‌هایی بروید که از میزان چربی بسیار بالایی برخوردار نیستند و قند آن‌ها نیز متعادل است. این نوع از تشویقی‌ها سلامت گربه شما را به خطر نمی‌اندازند و می‌توانند یک گزینه عالی برای او باشند. از نظر کارشناسان تغذیه‌ای بهترین تشویقی گربه نیز شامل همین موارد است.

لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که در بسیاری از موارد، امکان دادن تشویقی حیوانات خانگی دیگر به گربه‌ها وجود ندارد. بنابراین، نباید به هیچ وجه تشویقی سگ خود را به گربه‌تان بدهید. نوع تشویقی‌های گربه‌ها از نظر مواد اولیه کاملاً‌ متفاوت است و به همین دلیل نباید آن‌ها را با تشویقی سگ‌ها مخلوط کرد.

میزان تشویقی مورد نیاز گربه

میزان تشویقی مورد نیاز گربه

میزان تشویقی برای گربه

مقدار تشویقی شما به گربه‌تان با موارد مختلفی ارتباط دارد. یکی از این موارد جثه یا اندازه گربه است. طبیعتاً گربه‌هایی که اندازه بزرگ‌تری دارند باید تشویقی بیشتری نسبت به گربه‌های کوچک دریافت کنند. از سوی دیگر، لازم است که به سن گربه خود نیز توجه داشته باشید.

گربه‌هایی که سن بالاتری دارند معمولاً برای تشویقی گرفتن خیلی مشتاق نیستند و حتی یک بار تشویقی دادن به آن‌ها نیز کفایت می‌کند. این در حالی است که گربه‌های جوان‌تر همواره خواهان دریافت تشویقی‌های جدید هستند و دست از سر شما بر نمی‌دارند!

توجه داشته باشید که تشویقی باید به میزان محدود داده شود تا در ذهن گربه به عنوان یک پاداش باقی بماند. اگر قرار باشد هر دقیقه یک تشویقی به او بدهید، عملاً امکان آموزش صحیح گربه‌تان وجود نخواهد داشت، زیرا گربه تصور می‌کند که تشویقی هم یک نوع ماده غذایی ساده است که هر وقت بخواهد می‌‌تواند آن را دریافت کند.

در دادن تشویقی از نظر حجم نیز نباید زیاده روی کنید. شاید از انجام یک شیرین‌کاری توسط گربه خود خیلی خوشحال شده باشید، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید یک مشت کامل تشویقی به او بدهید!‌ این کار به مرور زمان منجر به افزایش وزن گربه می‌شود که امری نامناسب است. در ادامه بحث «بهترین تشویقی گربه» به ساعات دادن تشویقی می‌پردازیم

زمان تشویقی دادن به گربه

زمان تشویقی دادن به گربه

ساعت دادن تشویقی به گربه

نمی‌توان ساعت خاصی را به عنوان بهترین ساعت دادن تشویقی به گربه در نظر گرفت. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز نسبت به دادن تشویقی اقدام کنید (البته با توجه به موارد گفته شده در بخش قبلی). بهتر است تشویقی را بلافاصله قبل از صرف وعده غذایی ندهید، زیرا این کار منجر به کاهش اشتهای گربه می‌شود و باعث خواهد شد تا او غذای خود را به صورت کامل نخورد.

تشویقی جایگزین غذای گربه نیست. تنها به دلیل اینکه چندین تشویقی به گربه خود داده‌اید نمی‌‌توانید وعده غذایی‌ را به طور کامل حذف کنید. این از جمله مواردی به شمار می‌آيد که اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند و به همین دلیل نه تشویقی کاربرد خاص خود را دارد و نه گربه از سلامت مناسبی برخوردار خواهد بود. بنابراین، لازم است که حتی برای دادن تشویقی نیز یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم داشته باشید.

هزینه خرید بهترین تشویقی گربه

هزینه خرید تشویقی بسیار متغیر است. هر یک از انواع تشویقی‌هایی که در این متن به آن‌ها اشاره کردیم، دارای قیمت منحصر به فرد خود را دارد و به همین دلیل نمی‌توان یک رقم مشخص را برای این موضوع بیان کرد. از سوی دیگر، شرکت‌های گوناگونی که در زمینه تولید تشویقی گربه فعالیت می‌کنند نیز نحوه قیمت‌گذاری متفاوتی دارند.

به جای پرداخت هزینه‌های سنگین برای خرید تشویقی‌های گران قیمت، همان میزان هزینه را صرف خرید وعده‌های غذایی بهتر و باکیفیت‌تر کنید. تشویقی اگرچه برای آموزش گربه‌تان ضروری است، اما مهم‌ترین نقش را در سلامت وی ایفا نمی‌کند و این موضوع به وعده‌های غذایی گربه ارتباط دارد. به همین دلیل، بهتر است بیشتر بر روی خرید وعده‌های غذایی مناسب و استاندارد تمرکز داشته باشید و بیشترین میزان بودجه خود را به این امر اختصاص دهید.

سخن پایانی

بهترین تشویقی گربه آن محصولی است که سالم و مقوی به شمار آيد. یک گزینه عالی برای ساده‌تر کردن آموزش موارد مختلف به گربه است و باید با دقت بالایی انتخاب شود. در صورتی که به سراغ تشویقی‌های ناسالم بروید، احتمال اینکه گربه شما دچار اضافه وزن شود وجود دارد. با خریداری تشویقی‌های سالم و پر از ویتامین، به سلامت گربه‌تان کمک کنید و به او نشان دهید که چقدر دوستش دارید. همیشه تشویقی‌های سالم و طبیعی را به تشویقی‌های مصنوعی ترجیح دهید، زیرا این تشویقی‌ها بهترین گزینه برای گربه‌تان هستند.

 

کلمه کلیدی: بهترین تشویقی گربه

https://www.rd.com

https://thediscerningcat.com

https://www.catster.com

https://www.thesprucepets.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما