انواع خاک گربه بنتونیتی

 خاک گربه بنتونیتی کلوخه شونده از خاک بنتونیت تولید می شود. بنتونیت یک نوع خاک رس هست که خاصیت جذب آب بالایی دارد.خاک گربه بنتونتی و کلوخه شونده در بازار به دونوع وجود دارد :

1)خاک گربه دانه شکسته

خاک گربه دانه شکسته

خاک گربه دانه شکسته از خردایش سنگ بنتونیت بدست می آید ، کلوخه بنتونیت، توسط سنگ شکن به ابعاد ریز خرد می شود و سپس آن را دانه بندی و سورت می کنند.خاک گربه بنتونتی دانه شکسته خاصیت جذب کمتری نسبت به نوع گرانول دارد.

2)خاک گربه گرانول

خاک گربه گرانول

خاک گربه گرانول از گرانول کردن بنتونیت بدست می آید. یعنی با استفاده از آسیاب های ویژه کلوخه های بنتونیت را پودر می کنند و سپس با استفاده از دستگاهای گرانول ساز آن را به صورت گرانول شده و کروی در می آورند. خاک گربه گرانول شده خاصیت جذب آب و کلامپینگ و گلوله شوندگی بسیار بالاتری نسبت به دانه شکسته دارد.

سابقه استفاده از خاک گربه به سال 1947 بر می گردد.در این سال یکی از همسایه های یک ملوان آمریکایی به نام ادوراد لوو تصمیم به نگهداری از گربه ای گرفت که درهوای سرد سرما خورده بود. ادوارد وقتی با این صحنه را دید بلافاصله و بدون فکر قبلی به همسایه اش پیشنهاد استفاده از خاک بنتونیت برای بستر نگهداری از گربه داد. این ماده در آن زمان یک محصول متداول برای صنایع در زمان جنگ جهانی بود و در کارخانه پدرش ساخته می شد.

آن خانم به زودی برای دریافت مقدار بیشتر از خاک بستر گربه پیشنهادی ادوارد به وی مراجعه نمود و به دوستانش نیز استفاده از این خاک گربه را توصیه کرد و به تدریج تقاضا برای استفاده از آن افزایش یافت. پس از آنکه تقاضا به حد کافی رسید ادوارد محصول را درون کیسه هایی ریخت و بر روی آن نام Kitty litter را نوشت و آنها را برای فروش در یک فروشگاه گذاشت. محصول ارایه شده  او در آن فروشگاه و پس از آن در سوپرمارکتها و پت شاپ ها به فروش رسید. بازار آن به تدریج رشد کرد و از میشیگان در سراسر دنیا توزیع شد.

خاک گربه کت کر از نوع گرانول شده است. اما تفاوت خاک گربه کت کر با سایر خاک گربه های گرانول شده در چیست؟

 

خاک گربه گرانول کت کر

کلوخه های بنتونیت از مقدار زیادی ناخالصی مانند سیلیس تشکیل شده اند که این ناخالصی ها باعث کاهش قدرت جذب خاک گربه می شود. در کارخانه خاک گربه کت کر ما تکنولوژی خالص سازی کلوخه بنتونیت و گرفتن این عناصر مزاحم را داریم که باعث افزایش قدرت جذب و کلامپینگ فوق العاده خاک گربه کت کر می شود. و این جاست که مصرف کننده متوجه تقاوت فاحش خاک گربه کت کر ( catcare catlitter )با سایر برند ها می شود و می بیند که کلامپینگ و خاصیت گلوله شوندگی بسیار بالایی نسبت به سایر خاک ها دارد و در کنترل بو موثر تر عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما