دمای مناسب نگهداری گربه

بر کسی پوشیده نیست که گربه‌ها موجودات راحتی هستند. آنها می‌توانند تا 16 ساعت در روز بخوابند و دائما خودشان را مرتب ‌کنند. به جرات می‌توان گفت که گربه‌ها با مراقبت از خود غریبه نیستند و به خوبی این نکته را رعایت می‌نمایند. بنابراین، این سوال پیش می‌آید که چطور به آنها کمک کنیم تا بیشتر از خودشان مراقبت کنند؟ در این میان توجه به دمای مناسب نگهداری گربه هم در فصل تابستان و هم در زمستان بسیار مهم است. این مسئله به عوامل مختلفی وابسته است و پاسخ در بین نژادهای متفات هم کمی فرق دارد.

دمای قابل قبول برای نگهداری گربه

دمای قابل قبول برای نگهداری گربه

عوامل مؤثر بر انتخاب دمای مناسب نگهداری گربه

همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، نژاد گربه‌ها در مسئله حفظ دمای مناسب مهم است. برای نمونه آن دسته از گربه‌هایی که پوشش مویی ضخیم‌تری دارند، وقتی دما بالاست احساس ناراحتی می‌کنند. وقتی می‌خواهید راحتی آنها را در طول تابستان تأمین کنید (به خصوص اگر در یک محیط گرمسیری زندگی می‌کنید) به یاد داشته باشید که اگر هوا برای شما گرم است، قطعا برای آنها گرم‌تر است.

در ضمن، فاکتور سن گربه هم بر این مسئله تاثیر می‌گذارد. به این معنی که گربه‌های جوان‌تر از گربه‌های بالغ به گرمای بیشتری نیاز دارند. همچنین بچه گربه‌ها مانند گربه‌های مسن‌تر، گرمای بدن را به خوبی حفظ نمی‌کنند. بد نیست چند پتو مناسب را در جایی که گربه‌هایتان می‌خوابند بگذارید تا گرم شوند.

در کنار دو مسئله نژاد و سن، به اندازه گربه خانگی خود هم توجه کنید. به عنوان یک قانون کلی، هر چه گربه بزرگ‌تر باشد، بدن او در حفظ گرما بهتر عمل می‌کند. بنابراین گربه‌های دارای اضافه وزن در آب‌وهوای سردتر راحت‌تر از گربه‌های لاغر زندگی می‌کنند. همچنین به مسئله سلامتی یا بیماری گربه خانگی‌تان هم توجه کنید. درست مانند انسان، گربه‌های بیمار برای راحتی به محیط‌های گرم‌تری نیاز دارند. اگر گربه شما دچار بیماری شده، مقدار گرما را افزایش دهید.

بهترین دما برای نگهداری گربه ها

بهترین دما برای نگهداری گربه ها

در مورد تغییرات فصلی حساس باشید

این مسئله بسته به اینکه شما و گربه خانگی‌تان در کدام قسمت از جهان زندگی می‌کنید، قابل بررسی است. تغییرات فصلی ممکن است باعث نوسانات شدید و تغییر دمای مناسب نگهداری گربه شود. به عنوان مثال، در نیمکره شمالی، جایی که درجه حرارت به طور منظم در ماه‌های خاص به زیر صفر می‌رسد، باید برای گرم نگه داشتن گربه‌تان بیشتر تلاش کنید. به این ترتیب، در مناطقی که درجه حرارت بالا می‌رود، مانند ایران در فصل تابستان، قانون اصلی این است که «گربه خود را خنک نگه دارید». بیمارستان حیوانات Vetwest در کشور استرالیا به همه دوستداران گربه‌های خانگی توصیه می‌کند که چند تکه یخ را در آب آشامیدنی آنها قرار دهند و نقاط سایه زیادی در خانه ایجاد کنید.

با این تفاسیر، مهم است بدانیم که گربه‌ها چه دمایی را ترجیح می‌دهند؟ در نظر بگیرید که گربه‌ها در محیط‌های گرم و البته سازگار با امکان خنک شدن در تابستان به خوبی رشد می‌کنند. انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا در این زمینه

اذعان داشته که می‌توانید با ایجاد «مناطق دمایی مختلف» در خانه خود به گربه‌ها کمک کنید تا بسته به نیاز خود بتواند گرم یا سرد شود.

گربه‌ها چه دمایی را در خانه دوست دارند؟

گربه‌ها عاشق فضاهای گرم و دنج هستند، اما لازم نیست که ترموستات خانه را فقط برای آنها در سطح سونا تنظیم کنید. با این حال، می‌توانید دمای محیطی را در فضای زندگی خود ایجاد کنید که برای خودتان و اعضای خانواده گربه‌سانان مفید باشد.

مجله عملی World Journal  در این زمینه بررسی داشته و اشاره می‌کند از آنجایی که به «محیط تنظیم کننده حرارت» برای گربه (دمای محیط اطراف برای حفظ دمای ایده‌آل بدن) اشاره داریم، معمولا باید مقدار کمتر از آن چیزی است که آنها ترجیح می‌دهند، را در نظر بگیریم. در اصل کارشناسان باور دارند به جای بالا بردن شعله بخاری با دمای شوفاژ، بهتر است که نقاط گرم محیط اطراف گربه را با انواع ملافه و پتو بیشتر کنید.

در ضمن زمان بررسی دمای مناسب نگهداری گربه به یاد بسپارید که گربه‌ها به دلایل مختلفی وسواس زیادی برای قرار گرفتن در جعبه‌های مقوایی دارند (سرپناه، امنیت، راحتی و گرما). همچنین می‌توانید با یک کوسن، فرش یا پتو، محل‌های نشیمن و خواب را در نزدیکی پنجره‌ها و درهای شیشه‌ای ایجاد کنید، اما بیشتر گربه‌ها روی زمین می‌نشینند تا در زیر نور آفتاب، استراحت کنند.

دمای ایده آل نگهداری گربه

دمای ایده آل نگهداری گربه

چه دمایی برای گربه‌ها خیلی گرم است؟

هر دمایی بیش از 100 درجه فارنهایت یا 38 درجه سانتیگراد برای گربه‌ها خیلی گرم است. علی‌رغم علاقه گربه‌ها به همه چیزهای گرم، ممکن است آنها در این دما بیش از حد گرم شوند. ممکن است برای خنک شدن، به دنبال مکان‌های خنک مانند وان حمام یا سینک بگردند و حتی برخی از گربه‌ها صورت خود را جلوی دریچه تهویه مطبوع بچسبانند تا نسیم سرد را استشمام کنند.

گربه‌ها اغلب از گرمازدگی رنج نمی‌برند، اما ممکن است این وضعیت را هم تجربه کنند. اگر گربه شما علائم گرمازدگی بیش از حد از جمله تعریق را نشان می‌دهد، اقداماتی را برای خنک کردن آنها از جمله نوشاندن آب خنک و شیرین فراوان، انجام دهید. اگر دمای بدن گربه شما بالاتر از 104 درجه فارنهایت شده است، احتمالا نشانه گرمازدگی یا بیماری است، بنابراین فورا با دامپزشک خود تماس بگیرید.

همچنین این مقاله را می توانید بخوانید:

 

علائم احساس گرما در گربه

اگر گربه شما احساس گرما کند، علائم زیر را نشان می‌دهد:

  • اگر لثه‌های آن‌ها قرمز است، نشانه گرم شدن بیش از حد بدن آن‌ها است.
  • به نفس نفس زدن آنها توجه کنید. برخلاف سگ‌ها که مرتبا برای خنک شدن نفس نفس می‌زنند، این عمل در گربه‌ها بسیار نگران‌کننده‌تر است. اگر متوجه نفس نفس زدن گربه خود شدید، احتمالا بدن او به طور خطرناکی گرم شده و در تلاش برای خنک شدن است.
  • برای درک دمای مناسب نگهداری گربه به رفتار او توجه کنید. اگر گربه شما کندتر یا تندتر از حد معمول حرکت می‌کند، با گرمای آزاردهنده‌ای مواجه شده است.
  • به راه رفتن گربه خود توجه کنید. اگر گربه شما ناپایدارتر از حد معمول به نظر می‌رسد و در حین راه رفتن تلو تلو خوردن یا تکان می‌خورد، ممکن است گربه گرمای بیش از حد را تجربه کند.
  • اگر گربه شما استفراغ یا اسهال همراه با هر یک از علائم بالا را دارد، فورا به دامپزشک مراجعه کنید. در این مرحله، نه تنها بدن گربه بیش از حد گرم شده است، بلکه احتمالا از گرمازدگی نیز رنج می‌برد.

علائم احساس سرما در گربه

اگر گربه شما احساس سرما کند هم علائم و نشانه‌های زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • گوش و دم آنها را لمس کنید. اگر گوش‌ها یا دم سرد هستند، گربه شما در حفظ دمای بدن خود مشکل دارد.
  • توجه داشته باشید که گربه شما زیر پتو یا کوسن مخفی می‌شود. اگر می‌بینید که گربه‌تان مرتبا در مکان‌های گرم‌تری مانند نزدیک شوفاژ پنهان می‌شود یا در انبوهی از پتو مخفی شده، احتمالا به این معنی است که دمای خانه خیلی سرد است.
  • به موقعیتی که گربه در آن قرار دارد توجه کنید. وقتی گربه احساس سرما می‌کند، بدن خود را با کشیدن پنجه‌هایش به زیر بدنش فشرده می‌کند و خودش را محکم نگه می‌دارد. با در نظر گرفتن این موقعیت، گربه بهتر می‌تواند انرژی خود را حفظ کرده و بدنش را گرم نگه دارد.
  • توجه داشته باشید که گربه در کجای خانه شما چرت می‌زند. آیا گربه شما به دنبال نقاط آفتابی نزدیک پنجره است؟ این نشانه احتمالا به این معنی است که گربه احساس سرما می‌کند و بنابراین به دنبال گرم‌ترین نقاط خانه می‌گردد.

دمای مناسب نگهداری گربه چقدر است؟

برای پیدا کردن دمای مناسب نگهداری گربه به یاد بسپارید که دمای بدن گربه‌ها نسبت به انسان‌ها بالاتر است و معمولا بین 99 تا 102.5 درجه فارنهایت (37.2 تا 39.2 درجه سانتی‌گراد) می‌چرخند. در نتیجه، دمای ایده‌آل در خانه برای راحت نگه داشتن گربه بین 77 تا 86 درجه فارنهایت (25 تا 30 درجه سانتی‌گراد) است.

علاوه بر این، بیشتر گربه‌های بالغ سالم به راحتی می‌توانند خود را با زندگی در خانه‌ای با دمای 59 تا 68 درجه فارنهایت (15 تا 20 درجه سانتی‌گراد) سازگار کنند. در فصل گرم هم گربه‌ها می‌توانند دمای تا 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) را تحمل کنند. با این حال، به طور کلی، گربه‌ها دمای کمی سردتر را بیشتر دوست دارند و تحمل آن نسبت به هوای گرم برایشان آسان‌تر است.

بهترین دما برای گربه چقدر است؟

بهترین دما برای گربه چقدر است؟

کلام آخر

در نهایت به عنوان سرپرست یک گربه خانگی، می‌دانید که دوست کوچک شما در اکثر موارد تقاضای بهترین نقطه آفتاب‌گیر در خانه را دارد و گاها برای مدت طولانی در آنجا می‌ماند. چون آنها دوست دارند در گرما بنشینند. اما مسئله‌ای که به عنوان یک سرپرست مسئولیت‌پذیر باید به آن توجه کنید این است که گربه‌ها چه دمایی را بیشتر دوست دارند؟ همان‌طور که اشاره کردیم دمای طبیعی بدن یک گربه بین 99 تا 102.5 درجه فارنهایت یا 37.2 و 39.2 درجه سانتیگراد در مقایسه با میانگین دمای بدن انسان است. در نتیجه اگر دمای اتاق را برای خودتان روی 68 درجه فارنهایت یا 20 درجه سانتیگراد (نه خیلی گرم و نه خیلی سرد) قرار می‌دهید، یک پتو کوچک برای گربه کنار بگذارید. زیرا آنها به حدود 30 تا 38 درجه سانتیگراد دما نیاز دارند.

در ضمن به یاد بسپارید که فاکتورهایی مانند سن، میزان سلامت، نژاد و اندازه بدن گربه هم در مسئله انتخاب دمای مناسب نگهداری گربه تأثیرگذار هستند. همچنین توجه به نشانه‌های گرم یا سرد شدن بدن گربه هم می‌تواند در انتخاب بهترین دما برای نگهداری از گربه مؤثر باشد.

کت کر تولید کننده بهترین خاک گربه با بالاترین کیفیت آماده همکاری با کلیه پت شاپ ها و کلینیک های دامپزشکی است. جهت استعلام قیمت با ما تماس حاصل بفرمایید.

 

https://catcheckup.com

https://www.catster.com

https://www.hillspet.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما