ریزش مو در گربه ها؛ بررسی دلایل و روش درمان آن

ریزش مو در گربه، امری کاملاً طبیعی است. صاحبان گربه های خانگی، وقتی موهای گربه را در مبلمان و وسایل خود پیدا کنند ممکن است عصبی شوند یا نگران باشند که چه بلایی بر سر گربه آنها آمده است! این حالت در فصل ریزش مو، بیشتر تشدید می شود، که معمولاً در بهار و پاییز است؛ یعنی زمانی که تغییرات آب و هوایی رخ می دهد.

با این وجود، وقتی متوجه ریزش موی بیش از حد در گربه ها می شویم یا این روند بیش از حد معمول طول می کشد، باید به خلق و خوی گربه خود توجه کنیم. این می تواند نشانه یک بیماری یا مشکلی در سلامتی باشد که می تواند سلامت حیوان خانگی شما را به خطر بیندازد.

ریزش مو در گربه ها

ریزش مو در گربه ها

چرا موهای گربه خانگی من می ریزد؟

ریزش مو در گربه به علت نقص یا مشکل در هر یک از موارد زیر رخ می دهد:

  • تغذیه
  • استرس و اضطراب
  • مکمل های غذایی و داروها
  • عفونت های پوستی
  • مسائل هورمونی
  • انگل ها

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد چرا گربه خانگی شما ممکن است ریزش موی بیش از حد را تجربه کند، در اینجا برخی از این عوامل وجود دارد و ما آن را دقیق تر بررسی کرده ایم.

1-تغذیه در گربه های خانگی

یک رژیم غذایی متعادل برای سلامت گربه شما ضروری است. داشتن یک رژیم غذایی ناقص ممکن است بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید روی حیوان خانگی شما تأثیر منفی بگذارد و اولین علائم می تواند در ریزش مو در گربه و حتی آسیب های پوستی، منعکس شود. آلرژی و عدم تحمل برخی مواد غذایی نیز می تواند باعث ریزش مو و حتی مشکلاتی در معده گربه شود.

2-استرس و اضطراب در گربه ها

استرس، شایع ترین علت ریزش مو در گربه است. گربه ها در صورت احساس استرس، توانایی برقراری ارتباط با ما را ندارند، به همین دلیل است که تشخیص علائم این عارضه، بسیار دشوار است. تغییرات روتین می تواند برای انسان بسیار استرس زا باشد، حالا تصور کنید که برای گربه ها چگونه باید باشد. خانه تکانی، ورود افراد جدید یا حیوانات خانگی و حتی سر و صدای مداوم می تواند باعث این استرس شود. اگر فکر می‌کنید این اتفاق برای گربه ‌تان می‌افتد، پیشنهاد می‌کنیم بیاموزید که چگونه استرس را در گربه خانگی خود کاهش دهید.

چرا موهای گربه من میریزد

چرا موهای گربه من میریزد

3-مکمل های غذایی و داروها

شما نباید هیچ مکمل غذایی یا دارویی را که توسط دامپزشک تجویز یا توصیه نشده به گربه خود بدهید. این می تواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد و همچنین ریزش موی گربه را تشدید نماید.

کت کر (CATCARE) تولید کننده خاک گربه با بالاترین کیفیت می باشد. جهت خرید در وزن های بالا و یا دریافت نمایندگی با ما تماس بگیرید.

4-عفونت های پوستی

هنگامی که ریزش مو در گربه افزایش می یابد، می تواند ایجاد مناطق طاسی را در بدن گربه شما تحریک کند، و این ممکن است ناشی از عفونت پوست باشد. شایع ترین آنها “درماتوفیتوز گربه ای” است که توسط یک قارچ بسیار مسری ایجاد می شود. اگر متوجه شدید گربه شما علائم عفونت پوستی دارد، باید مستقیماً به دامپزشک مراجعه کنید؛ زیرا ممکن است بسیار ناراحت کننده و دردناک باشد.

5-مسائل هورمونی

درست مانند انسان ها، داشتن یک سیستم غدد درون ریز سالم و متعادل برای سلامتی گربه های خانگی حیاتی است. هر نوع تغییر هورمونی می تواند باعث ریزش موی گربه شود، اما زمانی که گربه خود را عقیم می کنیم، باید بیشتر روی این عوارض تمرکز داشته باشیم، زیرا این باعث عدم تعادل هورمونی می شود و به احتمال زیاد، باعث ریزش مو خواهد شد.

6-وجود انگل ها

جانداران ذره بینی از جمله کک ها و کنه ها در گربه ها بسیار رایج هستند، زیرا آنها به طور منظم در خارج از خانه با حیوانات دیگر درگیر می شوند. انگل‌های گربه باعث خارش می‌شوند، در نتیجه، موجب می گردد که گربه‌ها دائماً خودشان را بخراشند و باعث ریزش موی غیرطبیعی در آنها شود.

درمان ریزش مو در گربه ها

درمان ریزش مو در گربه ها

چگونه ریزش مو در گربه را حل کنیم؟

راه حل درمان ریزش مو در گربه، بستگی به این دارد که چه چیزی باعث ریزش مو در حیوان خانگی شما شده است. اگر گربه شما با استرس دست و پنجه نرم می کند، بهترین کار، حذف چیزی است که حیوان خانگی را نگران می کند؛ ما به عنوان صاحب گربه باید سعی کنیم تا حد امکان، زمان بیشتری را با آنها بگذرانیم.

اگر ریزش مو در گربه، ناشی از عفونت انگلی، آلرژی یا مسائل هورمونی باشد، مهم ترین چیز مراجعه به دامپزشک خواهد بود. درمان‌های خانگی و طبیعی مختلفی برای مقابله با برخی از این مسائل وجود دارد، اما همیشه توصیه می‌کنیم که در مورد سلامت حیوان خانگی خود، همیشه با جدیت لازم و با کمک یک متخصص، آن را درمان کنید. امیدواریم این اطلاعات برای بررسی دلایل ریزش موی گربه خانگی شما مفید بوده باشد.

 

منبع:

https://sepicat.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما