چرا گربه من، ناگهان رفتار پرخاشگرانه نشان می دهد؟

بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی معمولاً وقتی گربه آنها بدون هیچ دلیلی شروع به رفتار تهاجمی می کند، و رفتار خشن نشان می دهد، شگفت زده می شوند. در این مقاله، تصمیم داریم علل معمول پرخاشگری در گربه ها را بررسی کنیم، چگونگی درک تفاوت بین تغییرات مربوط به سن و پرخاشگری گربه ها را تشخیص دهیم و نشان دهیم که چگونه می توانید به گربه خود کمک کنید تا احساس و روحیه شاد قبلی خود را به دست بیاورد!

پرخاشگری در گربه ها

پرخاشگری در گربه ها

 

بیماری هایی که ممکن است باعث پرخاشگری گربه خانگی شوند

چند بیماری مختلف وجود دارد که می تواند باعث پرخاشگری گربه ها شود. اگر گربه شما به طور ناگهانی پرخاشگر شده، ممکن است به دلیل یک بیماری زمینه ای باشد. برخی از بیماری هایی که ممکن است باعث پرخاشگری گربه خانگی شوند عبارتند از:

1-ویروس لوسمی گربه (FeLV): این ویروس، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و می تواند باعث مشکلات مختلفی در سلامتی، از جمله پرخاشگری گربه خانگی شود.

2-ویروس نقص سیستم ایمنی گربه (FIV): همانند بیماری FeLV، بیماری FIV نیز سیستم ایمنی را ضعیف می کند و می تواند منجر به مشکلاتی در سلامتی شود که یکی از آنها پرخاشگری است.

3-پرکاری تیروئید: این بیماری منجر به تولید بیش از حد هورمون تیروئید می شود که می تواند علائم مختلفی از جمله تحریک پذیری و پرخاشگری را در گربه خانگی ایجاد کند.

اگر گربه خانگی شما به طور ناگهانی رفتار پرخاشگرانه ای از خود نشان داد، مهم است که او را نزد دامپزشک ببرید تا هر گونه علل پزشکی را ردیابی نمایید.

کت کر (CATCARE) تولید کننده خاک گربه با بالاترین کیفیت می باشد. جهت خرید در وزن های بالا و یا دریافت نمایندگی با ما تماس بگیرید.

سایر عواملی که باید از آنها آگاه بود!

اگر تا به حال یک گربه خانگی پرخاشگر نداشته اید، زمانی که گربه محبوب و دوست داشتنی شما ناگهان با شما برخورد خشن نشان می دهد، می تواند بسیار شوکه کننده باشد. اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که یک گربه ممکن است تهاجمی شود، اما برخی از عوامل انسانی مشترک وجود دارد که می تواند این مشکل را تشدید کند.

یکی از شایع ترین دلایل پرخاشگری گربه ها، ترس است. اگر گربه خانگی، احساس خطر یا ترس کند، ممکن است به منظور محافظت از خود، به فرد یا حتی صاحب خود حمله کند. اگر به طور ناگهانی، حیوان خانگی جدید یا نوزاد جدیدی را به خانه ببرید، اگر تغییری در پویایی خانواده ایجاد شده باشد، یا حتی اگر با گربه‌ تان خیلی بد رفتار کرده باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد.

یکی دیگر از دلایل احتمالی پرخاشگری گربه خانگی، استرس است. اگر گربه شما به اندازه کافی ورزش نمی کند یا به او توجه کافی نمی کنید، ممکن است دچار استرس شده و این حس را به اطرافیان خود نشان دهد. گربه‌ها تغییر را دوست ندارند، بنابراین هر چیزی، از نقل مکان به یک خانه جدید گرفته تا چیدمان مجدد مبلمان، می‌تواند رفتار تهاجمی گربه شما را تحریک کند.

عوامل موثر در پرخاشگری گربه ها

عوامل موثر در پرخاشگری گربه ها

چه زمانی از دامپزشک کمک بگیرید؟

هیچ کس از برخورد با حیوان خانگی و یا گربه خانگی پرخاشگر، چه ناگهانی یا غیر ارادی، لذت نمی برد. اگر گربه ای دارید که به طور ناگهانی پرخاشگر شده است، مهم است که بدانید چرا این اتفاق افتاده و چه زمانی باید از دامپزشک کمک بگیرید.

دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که باعث شوند یک گربه تهاجمی شود و رفتار پرخاشگرانه داشته باشد. این رفتارها می تواند به دلیل بیماری، درد، ترس یا حتی چیزی به سادگی گرمای محیط باشد. اگر گربه خانگی شما خارج از شخصیتش رفتار می کند و مطمئن نیستید که چرا، بهترین کار این است که او را برای معاینه نزد دامپزشک ببرید.

دامپزشک در مورد سابقه پزشکی و علائم فعلی گربه شما در طول معاینه، سوال می پرسد. دامپزشک، همچنین یک معاینه فیزیکی برای یافتن دلایل احتمالی پزشکی و علائم پرخاشگری انجام خواهد داد. اگر هیچ بیماری زمینه‌ای در گربه خانگی شما پیدا نشد، دامپزشک ممکن است استراتژی‌های اصلاح رفتار را برای کمک به گربه ‌تان پیشنهاد کند تا کمتر تهاجمی باشد.

راه های مسالمت آمیز برای مقابله با پرخاشگری گربه ها

در حالی که پرخاشگری در گربه ها غیر معمول نیست، زمانی که برای اولین بار این رفتارها رخ می دهد می تواند بسیار شگفت انگیز باشد. با این حال، راه های مسالمت آمیز برای مقابله با پرخاشگری گربه ها وجود دارد.

یکی از راه‌های مقابله با گربه‌های پرخاشگر این است که فرصت‌های زیادی را برای ورزش کردن برای آن‌ها فراهم کنید. گربه خسته، شادتر است و گربه شادتر، احتمال کمتری دارد که پرخاشگر باشد. مطمئن شوید که گربه شما اسباب بازی های زیادی برای بازی کردن دارد و سعی کنید هر روز، زمانی را برای بازی با او اختصاص دهید.

همچنین باید مطمئن شوید که گربه شما به مکان های زیادی در اطراف خانه شما دسترسی دارد. گربه‌ها دوست دارند زمانی که احساس خطر می‌کنند، جایی برای عقب‌نشینی مخصوص به خود داشته باشند، بنابراین ایجاد مکان‌های پنهان برای آنها می‌تواند به کاهش سطح استرس آنها کمک کند و آنها را کمتر مستعد رفتارهای خشونت آمیز نماید.

در نهایت، سعی کنید گربه خود را به خاطر پرخاشگری، مجازات نکنید. این کار، فقط آنها را تحت فشار قرار می دهد و می تواند سطح پرخاشگری آنها را افزایش دهد. درعوض، هنگامی که رفتاری غیر تهاجمی دارند، راه های مثبت را امتحان کنید. با کمی صبر و درک، می توانید به کاهش پرخاشگری گربه خود کمک کنید و از یک رابطه مسالمت آمیز با او لذت ببرید.

 

منبع:

https://sepicat.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما