چک لیست سفر با گربه

چک لیست سفر با گربه یک گزینه ضروری برای مواقعی است که قصد دارید با این حیوانات دوست داشتنی یک مسافرت جذاب را تجربه کنید. گربه‌ها همراهان خوبی در مسافرت هستند و مي‌توانند لذت این موضوع را چند برابر کنند، نکته مهم در این رابطه آن است که تمامی گزینه‌های موردنیاز جهت نگهداری از آ‌ن‌ها را با خود به همراه داشته باشید. ادامه متن را از دست ندهید، زیرا قصد داریم بهترین و کامل‌ترین چک لیست برای مسافرت با گربه را به شما عزیزان ارائه کنیم.

سفر با گربه

سفر با گربه

 

کوله پشتی مخصوص حمل گربه

اولین موردی که در چک لیست خود باید به آن اشاره کنیم، کوله پشتی مخصوص حمل گربه است. این کوله پشتی‌ها در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند و می‌توانید مدلی از آن‌ها را پیدا کنید که با اندازه گربه شما همخوانی دارند. در بخش بیرونی کوله پشتی‌های مخصوص حمل گربه یک محفظه پلاستیکی شفاف قرار می‌گیرد تا وقتی گربه در آن جای گرفته است، بتواند بیرون را به خوبی تماشا کند.

این کوله پشتی‌ها به نحوی طراحی می‌شوند که گربه شما در آن کاملاً راحت باشد و از نظر حرکت و یا تنفس هیچ مشکلی پیدا نکند. از چنین کوله‌هایی می‌‌توانید وقتی در حال راهپیمایی از یک مسیر صعب العبور هستید، استفاده کنید تا گربه‌تان اذیت نشود. علاوه بر این، می‌توان در طول مسافرت و در زمان انتظار در فرودگاه و… گربه را در درون کوله پشتی مختص به او قرار داد.

 

غذا

غذای مناسب و کاملاً مقوی و سالم مورد دیگری است که باید آن را در چک لیست سفر با گربه اضافه کنید. خوشبختانه امروزه تنوع بسیار زیادی در رابطه با غذای گربه وجود دارد و می‌توانید به راحتی این مورد را تهیه کنید. برای راحتی خود، بهتر است به سراغ غذاهایی بروید که کنسرو شده‌اند. حمل کردن این نوع غذاها در زمان مسافرت‌ راحت‌تر است و جای کمتری نیز می‌‌گیرند. در برخی از موارد، هتلی که به آنجا مراجعه می‌کنید آمادگی ارائه غذا به حیوانات خانگی مختلف از جمله گربه‌ها را نخواهد داشت. به همین دلیل بهتر است چند کنسرو غذای گربه با خود به همراه داشته باشید.

 

ظرف غذا و ظرف آب

گربه‌های خانگی معمولاً به ظرف آب و غذای خود عادت می‌کنند. این موضوع می‌تواند برای زمانی که قصد دارید به مسافرت بروید کمی مشکل‌ساز شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در چک لیست خود ظرف غذا و ظرف آب را هم ثبت کنید.

اینکه کدام یک از ظروف آب و غذای مخصوص گربه خود را به همراه می‌برید کاملاً به خودتان بستگی دارد. توصیه ما آن است که ظروف کوچک‌تر را انتخاب کنید تا بتوانید آن‌ها را به راحتی در طول مسافرت جابه‌جا کنید. برخی از این ظروف به شکل تاشو طراحی می‌شوند و حتی برخی دیگر از آن‌ها هر دو کاربرد را به شکل همزمان به شما ارائه می‌دهند.

 

مت و یا یک تکه مقوا به عنوان زیرانداز

در زمان مسافرت با گربه خود حتماً یک مت و یا تکه مقوا به همراه داشته باشید تا در شرایط ضروری بتوانید گربه خود را بر روی آن بگذارید. این دو مورد برای زمان‌هایی که قصد دارید به مدت کوتاهی در یک محیط ویژه استراحت کنید،‌ واقعاً کاربردی هستند. به عنوان مثال زمانی که منتظر رد شدن از گیت فرودگاه هستید، می‌توانید از این دو گزینه استفاده کنید. لازم نیست برای تکمیل چک لیست سفر با گربه اقدام به خرید یک مت جدید کنید، همان مت قدیمی گربه‌تان نیز کفایت می‌کند و خرید مت جدید توصیه نمی‌شود.

 

قلاده

هرچه قدر هم که گربه خود را به خوبی تربیت کرده باشید، باز هم امکان بازیگوشی و شیطنت او وجود دارد. این موضوع در خانه شما کاملاً عادی است و حتی می‌تواند جذاب باشد، اما در زمان مسافرت نباید بگذارید این بازیگوشی از حد بگذرد. با خرید یک قلاده مناسب می‌توان از چنین مشکلاتی به طور کامل جلوگیری کرد.

به سراغ خرید قلاده‌هایی بروید که اندازه آن‌ها با اندازه دور گردن گربه شما همخوانی دارد. خرید قلاده‌های بیش از اندازه بزرگ و یا بسیار کوچک نتیجه‌ای به جز آسیب دیدن گربه نخواهد داشت. به هیچ وجه از قلاده‌های مخصوص سگ‌ها و سایر حیوانات خانگی برای گربه خود استفاده نکنید.

 

تشویقی

تشویقی یا treat همان خوراکی‌های ساده و دوست داشتنی گربه شما است که پس از انجام شیرین‌کاری و یا یک کار درست به او می‌دهید. به همراه داشتن پاداش می‌تواند به شما کمک کند تا حتی در زمان مسافرت نیز به آموزش دادن گربه خود ادامه دهید.

تشویقی های مدل‌های مختلفی دارند و به همین دلیل نمی‌‌توان به یک گزینه به خصوص اشاره کرد. گزینه‌ای را انتخاب کنید که می‌دانید گربه‌تان از آن خوشش می‌آيد. در دادن تشویقی به گربه خود زیاده‌روی نکنید، این موضوع موجب چاق شدن بیش از حد او خواهد شد. می توانید مقاله بهترین تشویقی گربه را بخوانید تا اطلاعات جامعی در مورد آن به دست بیاورید.

 

وسایل مورد نیاز گربه

وسایل مورد نیاز گربه

 

ظرف خاک بستر گربه

در طول مسافرت با گربه‌تان باید ظرف خاک گربه او را نیز به همراه داشته باشید. ظرف خاک بستر گربه یا لیتر باکس از جمله مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آید که برای حفظ بهداشت محیط و بهداشت باید در چک لیست سفر با گربه قرار بگیرد. خبر خوب این است که این ظرف‌ها در مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند و به همین دلیل دشواری خاصی در انتخاب یک گزینه مناسب از بین آن‌ها نداریم.

ظرف خاک گربه ای که به همراه می‌برید باید نه خیلی بزرگ باشد و نه خیلی کوچک. در هر دوی این موارد گربه در زمان رفع حاجت اذیت می‌شود که طبیعتاً موضوع مناسبی به شمار نمی‌آيد. در کنار ظرف ادرار باید به خرید خاک گربه نیز توجه کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

گربه در سفر

گربه در سفر

خاک گربه

خاک گربه‌ای که در زمان مسافرت باید به همراه خود داشته باشید هیچ تفاوتی با خاک گربه معمولی ندارد. شما می‌توانید از همان خاک گربه‌ای که در منزل استفاده می‌کنید مقداری را با خود به همراه بیاورید. البته هیچ محدودیتی برای خرید خاک گربه جداگانه برای مسافرت‌های مختلف وجود ندارد.

به کیفیت خاک گربه توجه داشته باشید. علاوه بر این، خاک گربه را باید در محلی قرار بدهید که در معرض مداوم رطوبت قرار نگیرد. این موضوع می‌تواند در طول مسافرت برای شما دردسرها و مشکلات متنوعی را به وجود بیاورد.

می توانید در چه در سفر و چه در منزل از خاک گربه کت کر استفاده کنید. کت کر تولید کننده خاک گربه با بهترین کیفیت در ایران است.

 

بیلچه خاک گربه

یک گزینه دیگر که در چک لیست ما قرار دارد، بیلچه خاک گربه یا همان اسکوپ است. با این بیلچه می‌توان خاک گربه را به هم زد تا خاک تازه در قسمت بالایی قرار بگیرد. به دنبال بیلچه‌های کوچک و پلاستیکی باشید که هم وزن کمتری دارند و هم جای کمتری خواهند گرفت. بیلچه‌های خیلی ظریف در طول مسافرت شکسته می‌شوند و باید به این موضوع توجه داشته باشید.

 

اسباب بازی

مورد مهم دیگری که باید در چک لیست سفر با گربه جای بگیرد،‌ اسباب بازی گربه‌تان است. گربه‌ها عاشق این هستند که با اسباب بازی‌های خود بازی کنند و آن‌ها را خیلی دوست دارند. چند اسباب بازی محبوب گربه خود را به همراه داشته باشید تا در طول مسافرت و پس از رسیدن به مقصد سرگرم باشد.

به سراغ اسباب بازی‌هایی بروید که اندازه خیلی بزرگی ندارند. از سوی دیگر، بهتر است اسباب بازی‌های پلاستیکی و ژله‌ای را انتخاب کنید. این موارد معمولاً بهترین گزینه برای مسافرت با گربه محسوب می‌شوند و گربه به راحتی می‌‌تواند با آن‌ها بازی کند.

 

جای خواب گربه

اگر گربه‌تان خیلی به جای خواب خود علاقه دارد، بهتر است آن را نیز در چک لیست خود قرار دهید. اکثر جای خواب‌ها به صورت تاشو طراحی می‌شوند و به همین جهت می‌توان بدون مشکل خاصی آن‌ها را جابه‌جا کرد. اگر از جای خواب‌های بادی استفاده می‌کنید، حتماً باد آن را پیش از آغاز مسافرت خالی کنید.

 

دارو

چنانچه گربه‌تان بیمار است، داورهای آن را در چک لیست‌تان ثبت کنید. به همراه داشتن داروها در این شرایط کاملاً ضروری است و نباید به هیچ وجه آن‌ها را فراموش نمایید. تعداد داروهایی که به همراه می‌برید بستگی به مدت زمان کلی مسافرت دارد. اگر برای چندین هفته مسافرت مدنظر طول می‌کشد، یک بسته کامل از داروهای گربه را به همراه خود ببرید.

 

ویتامین

در ادامه این چک لیست باید به ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی نیز اشاره کنیم. برخی از گربه‌ها در شرایطی قرار دارند که حتماً باید چند ویتامین و یا مکمل غذایی مصرف کنند. اگر گربه شما نیز در همین دسته قرار می‌گیرد، باید چنین مواردی را در چک لیست سفر با گربه قرار بدهید.

 

گزارشات پزشکی

چنانچه گربه شما سابقه بیماری مشخصی دارد، پرونده‌های پزشکی او را به همراه داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا در صورت هرگونه رخداد نامناسب، پس از مراجعه به دامپزشک بتوانید اطلاعات خوبی را در اختیار وی قرار دهید.

وسایل با گربه در سفر

وسایل با گربه در سفر

سخن پایانی

برخلاف تصور بسیار از کاربران، امکان به همراه داشتن گربه‌ها در طول مسافرت نیز وجود دارد و آن‌ها مشکل خاصی برای شما ایجاد نمی‌کنند. البته این امر زمانی صحیح است که از یک چک لیست کامل در این زمینه کمک بگیرید. چک لیست‌ها به شما کمک می‌کنند تا از بابت به همراه داشتن تمامی مواد خوراکی و سایر ابزارهای مربوط به نگهداری از گربه خیال راحتی داشته باشید باشید. در این متن سعی کردیم به کلیه مواردی که در درون یک چک لیست باید آورده شوند، اشاره کنیم. امیدواریم مسافرت خوبی را با گربه خود تجربه کنید‌!

 

منبع:

https://yourcatbackpack.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما