چگونه به بچه گربه یاد بدهیم در خاک دستشویی کند + نکاتی درخصوص آن

چگونه به بچه گربه یاد بدهیم در خاک دستشویی کند؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید. افرادی که قصد دارند یک بچه گربه را به سرپرستی بگیرند، بهتر است با چالش‌های این کار آشنا شوند. مهم‌ترین چالشی که در هنگام نگهداری از بچه گربه‌ها مطرح می‌شود، دستشویی کردن آن‌ها است. گربه‌ها حیوانات تمیزی هستند و اغلب در خاک دستشویی می‌کنند، اما گربه‌های خانگی برای این که بتوانند در خاک ادرار و مدفوع کنند، باید جای خاک خود را بلد باشند. در ادامه نکاتی را در مورد آموزش دستشویی کردن گربه‌ها بیان می‎کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه آموزش دستشویی کردن به بچه گربه ها

نحوه آموزش دستشویی کردن به بچه گربه ها

چگونگی آموزش دستشویی کردن در خاک به بچه گربه‌ها

همان طور که می‌دانید، گربه‌ها همگی در خاک دستشویی می‌کنند. اگر در نزدیکی گربه خاک قرار نداشته باشد، ممکن است این موجودات دچار یبوست شوند و نتوانند دستشویی کنند. افرادی که قصد نگهداری از این حیوانات را در خانه خود دارند، بهتر است ظرفی را به همراه خاک مخصوص دستشویی گربه ها (خاک گربه) در نظر بگیرند. موضوع تنها با خرید ظرف خاک تمام نمی‌شود، شما باید به گربه‌تان آموزش دهید که چطور از ظرف خاکش استفاده کند. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

خرید تجهیزات مورد نیاز

برای این که به سؤال چگونه به بچه گربه یاد بدهیم در خاک دستشویی کند؟  پاسخ دهیم باید دقت داشته باشید که در ابتدا پس از این که بچه گربه را به سرپرستی گرفتید، بهتر است نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز او نیز اقدام کنید. دقت داشته باشید که جعبه‌های خاک متنوعی در بازار موجود هستند و شما باید بهترین جعبه را بر اساس گربه‌تان خریداری کنید. در این بین، این موضوع را در نظر بگیرید که نژاد گربه‌تان چیست و بهترین شکل ظرف خاک برای او کدام است. برای بچه گربه‌ها یک ظرف خاک کوچک مناسب است و به آن‌ها فضای کافی برای دستشویی کردن را می‌دهد.

خاک‌های متنوعی نیز برای بچه گربه‌ها وجود دارند. از جمله این خاک‌ها می‌توان به خاک رس کلوخه‌ای، گندم، کاغذهای بازیافت شده، کاج، توپ‌های ریز کریستالی و … اشاره کرد. دقت داشته باشید که خاک باید به گونه‌ای باشد که بچه گربه شما نتواند آن را ببلعد. در این بین، مجموعه کت کر با تولید خاک‌ گربه در داخل کشور می‌تواند به خوبی نیاز شما را برآورده سازد.

بهترین نوع خاک برای دستشویی کردن بچه گربه ها

بهترین نوع خاک برای دستشویی کردن بچه گربه ها

انتخاب مکانی مناسب برای ظرف خاک گربه

پس از این که تجهیزات را خریداری کردید، بهتر است یک مکان آرام را برای ظرف خاک گربه در نظر بگیرید. علاوه بر ساکت بودن فضا، در دسترس بودن آن نیز بسیار مهم است. ظرف خاک باید در جایی قرار بگیرد که گربه شما به راحتی بتواند درون آن برود. علاوه بر این، سکوت موجود در فضا می‌تواند به گربه شما کمک کند تا با آرامش بیشتری دستشویی کند و یبوست نگیرد.

اغلب گربه‌ها از رفتن به ظرف خاکی که در محیطی شلوغ و پر سر و صدا است، سر باز می‌زنند و این مسئله می‌تواند به میزان زیادی به سیستم گوارشی حیوان شما آسیب برساند و او را در معرض خطرهای بسیار جدی قرار دهد. از این رو، در پاسخ به سؤال “چگونه به بچه گربه یاد بدهیم در خاک دستشویی کند؟” بهتر است بدانید که باید ظرف او را در جایی آرام و ساکت قرار دهید که دسترسی خوبی داشته باشد.

همچنین این مقاله را می توانید بخوانید:

بازدید روزانه از ظرف خاک گربه

پس از این که ظرف خاک را خریداری کرده و مکان آن را انتخاب کردید، باید به صورت روزانه آن را به گربه خود نشان دهید. در ابتدا بچه گربه را در دستتان بگیرید و او را درون ظرف خاک بگذارید. با این کار حیوان خانگی شما می‌تواند با بو کشیدن ظرف، آن را شناسایی کند. پس این که بچه گربه را درون خاک قرار دادید، سعی کنید به هیچ عنوان حواس او را پرت نکنید و با او سخن نگویید. در این زمان باید بگذارید او به تنهایی و با تمرکز کامل ظرف خاکش را شناسایی کند.

پس از این که مکان ظرف را به گربه‌تان نشان دادید، از جابه‌جا کردن آن خودداری کنید. انتقال ظرف از جایی به جای دیگر باعث می‌شود تا مجبور شوید مراحل گفته شده را دوباره انجام دهید و گربه‌تان سردرگم شود. زمانی که بچه گربه بیقرار است یا بو می‌کشد، او را سریعاً درون ظرف خاک بگذارید تا بتواند دستشویی کند. اغلب بچه گربه‌ها با بیقراری و بو کشیدن یا میو میو کردن به صاحب خود نشان می‌دهند که دستشویی دارند.

ویژگی های یک ظرف خاک مناسب برای بچه گربه ها

ویژگی های یک ظرف خاک مناسب برای بچه گربه ها

صبور و مثبت اندیش باشید

حال که متوجه شدید چگونه به بچه گربه یاد بدهیم در خاک دستشویی کند؟ بهتر است صبر داشته باشید. به گربه خود فشار نیاورید و در زمان دستشویی بیرون از خاک او را تنبیه نکنید. این کار او را به شدت سر خورده می‌کند و ممکن است باعث ایجاد لج بازی در او شود. سعی کنید با دادن تشویقی‌های کوچک گربه را به دستشویی در خاک ترغیب کنید.

بعضی از بچه گربه‌ها سریعاً جای خاک خود را یاد می‌گیرند، اما برخی از آن‌ها ممکن است تا مدت‌ها نتوانند در خاک خود دستشویی کنند و بیرون از ظرف این کار را انجام دهند. این پروسه برای گربه‌هایی که دیرتر یاد می‌گیرند، ممکن است به مدت 1 ماه ادامه داشته باشد؛ بنابراین مهم‌ترین مسئله برای شما داشتن صبر و شکیبایی است و مطمئن باشید که گربه شما در آخر یاد می‌گیرد که درون ظرف خاک دستشویی کند.

دلایل استفاده از ظرف خاک برای گربه ها

دلایل استفاده از ظرف خاک برای گربه ها

مهم‌ترین نکات برای آموزش جای دستشویی به گربه‌ها

برای آموزش دستشویی به گربه شما باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا جای دستشویی را راحت‌تر به گربه خود نشان دهید. علاوه بر این، اگر نمی‌خواهید بچه گربه شما وقتی بزرگ‌تر می‌شود، بیرون از خاک خود ادرار یا مدفوع کند، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

  • استفاده از تشویقی: برای این که در فرایند “چگونه به بچه گربه یاد بدهیم در خاک دستشویی کند؟” موفق‌تر باشید، سعی کنید هر بار که گربه درون ظرف خاکش دستشویی می‌کند، به او تشویقی بدهید. استفاده از تشویقی گربه شما را مصمم می‌کند تا هر بار تنها درون ظرف خاک دستشویی کند. علاوه بر این، شما می‌توانید با این کار به او نشان دهید که از او راضی هستید و از این که باب میل شما عمل می‌کند، او را دوست دارید.
  • تمیز نگه داشتن ظرف خاک: گربه‌ها حیواناتی بسیار تمیز هستند و همین مسئله نیز موجب می‌شود تا از ظرف‌های خاک آلوده استفاده نکنند. سعی کنید همیشه ظرف خاک گربه را تمیز نگه دارید. حتی اگر گربه شما یک بار درون ظرف دستشویی کرده، بهتر است با استفاده از تجهیزات مخصوص درون خاک را تمیز کنید. سعی کنید ظرف را حداقل دو مرتبه در روز تمیز کنید تا گربه بتواند درون آن دستشویی کند.
مهم‌ترین ویژگی های ظرف خاک مناسب گربه

مهم‌ترین ویژگی های ظرف خاک مناسب گربه

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم به سؤال “چگونه به بچه گربه یاد بدهیم در خاک دستشویی کند؟” پاسخ دهیم. دستشویی کردن بچه گربه‌ها اغلب یک چالش بزرگ برای افرادی است که قصد به سرپرستی گرفتن این حیوانات را دارند. گربه‌ها اغلب در خاک دستشویی می‌کنند. برای این کار شما باید یک ظرف خاک مناسب برای این حیوانات تهیه کنید و آن را در محیطی آرام قرار دهید. پس از این می‌توانید گربه را درون ظرف قرار دهید تا با محیط آن آشنا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما