بررسی بیماری آسم در گربه ها؛ انتخاب بهترین بستر برای گربه های مبتلا به آسم

انسان ها تنها کسانی نیستند که می توانند از بیماری تنفسی آسم رنج ببرند. یکی از شایع ترین بیماری های تنفسی در گربه ها، آسم است که بین 1 تا 5 درصد گربه ها را مبتلا می کند. میانگین سنی گربه هایی که آسم برای آنها تشخیص داده شده، بین 4-5 سال است. بیماری آسم در گربه ها حتما باید کنترل شود تا سلامتی این موجودات دوست داشتنی در خطر قرار نگیرد.

اگر فکر می کنید گربه خانگی شما ممکن است آسم داشته باشد، بسیار مهم است که به دامپزشک مراجعه کنید تا یک برنامه تشخیصی و درمانی مناسب را به شما بدهد. در این مطلب می خواهیم به اطلاعات مفیدی اشاره کنیم که اندکی پیش زمینه به شما می دهد تا احساس آمادگی بیشتری برای رویارویی با آسم در گربه خانگی خود داشته باشید.

آسم که به صورت انقباض راه های تنفسی هوایی در گربه ها توصیف می شود، زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی، بیش از حد به یک آلرژن واکنش نشان دهد و در نتیجه، التهاب ایجاد می گردد. آسم در گربه، مسری نیست. در حالی که این فرضیه وجود دارد که ژنتیک ممکن است نقش اساسی در بروز علائم آسم گربه ها داشته باشد، و تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد. اتفاق نظر متخصصان بر این است که اگر گربه ای آسم داشته باشد، علائم می تواند توسط مجموعه ای از عوامل محیطی ایجاد و حتی تشدید شود.

دامپزشکان معتبر عقیده دارند، “در حالی که علت دقیق آسم گربه ها ناشناخته باقی مانده است، تصور رایج در دامپزشکی این است که علائم آسم توسط واکنش آلرژیک به ذرات معلق در هوا ایجاد می شود.” و مدیر ارشد دامپزشکی، گفته است، مدیریت این وضعیت می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا گربه های مبتلا به آسم می توانند به بسیاری از محرک های بالقوه در محیط واکنش نشان دهند.

علائم قدیمی و متداول آسم در گربه شامل دشواری در تنفس، سرفه و خس خس سینه گربه، همراه با بسیاری از علائم دیگر است. در حالی که آسم، قابل درمان نیست، اما اقدامات ساده ای وجود دارد که صاحبان این حیوانات خانگی می توانند برای کمک به گربه خود برای داشتن تنفس راحت تر، انجام دهند.

آسم در گربه ها

آسم در گربه ها

سرفه و خس خس در گربه خانگی

اگر گربه شما آسم دارد، کشف اینکه چه چیزی باعث ایجاد علائم در او می شود می تواند چالش برانگیز باشد. به منظور پیدا کردن نشانه ها، صاحبان گربه های خانگی احتمالاً باید تغییراتی در خانه خود ایجاد کنند. یک دفتر یادداشت داشته باشید و شروع به حذف محرک های احتمالی کنید. هر تغییری که در گربه خود می بینید را ارزیابی و یادداشت نمایید. این کار می تواند یک روند کند داشته باشد، اما برای درک علت علائم آنها حیاتی است. به یاد داشته باشید، علائم آسم گربه را می توان با تعداد بی شماری از محرک های موجود در محیط، تشدید یا حتی حذف کرد.

محرک هایی که می توانند باعث سرفه یا خس خس سینه گربه های مبتلا به آسم شوند را به حداقل برسانید.

به صاحبان گربه توصیه می شود که از هرگونه محرک محیطی مانند کپک ها، گرده گل، دود سیگار، عطر، گرد و غبار و غیره اجتناب کنند. اگر نگران آسم در گربه خود هستید، سعی کنید به استفاده از مواد پاک کننده خانگی توجه داشته باشید، زیرا برخی از پاک کننده های معطر و خوشبو کننده های هوا ممکن است به عنوان محرک عمل کنند.

سرفه در گربه ها

سرفه در گربه ها

بهترین بستر گربه را برای گربه های مبتلا به آسم پیدا کنید

به دلیل پتانسیل گرد و غبار موجود در هوا، دامپزشکان معمولاً بستر خاک رس را برای گربه هایی که مشکلات تنفسی دارند توصیه نمی کنند. مهم است با دامپزشک گربه خانگی خود مشورت کنید تا توصیه او را در مورد بستر گربه های مبتلا به آسم دریافت نمایید. برای این کار می توانید با کارشناسان ما برای خرید بهترین بستر گربه صحبت کنید.

اعضای خانواده را از این موضوع آگاه سازید!

مهم است که همه افراد خانواده از وضعیت گربه شما آگاه باشند و در سلامت او سهیم باشند. اعضای خانواده باید هنگام دعوت افراد دیگر، دوستان یا همکاران به خانه، محتاط و مسئولیت پذیرتر باشند. چیزهایی به سادگی بوی عطر، یا گرده گل ها یا گرد و غبار ممکن است گربه شما را دچار حمله آسم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم آسم در گربه ها از نژادهای مختلف، با دامپزشک خود صحبت کنید تا مشخص شود که آیا گربه شما از آسم رنج می برد یا خیر و چگونه می توانید به درمان و کاهش علائم کمک کنید.

 

کت کر تولید کننده بهترین خاک گربه با بالاترین کیفیت می باشد. جهت سفارش عمده خاک گربه با ما تماس بگیرید.

 

منبع:

https://www.purina.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما