بهترین جعبه خاک گربه چه ویژگی هایی دارد؟

آیا می دانید جعبه خاک گربه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ بهترین جعبه برای نگهداری و ذخیره بستر گربه از چه جنسی باید باشد تا گربه ها نسبت به آن تمایل داشته باشند؟ کدام یک از انواع جعبه ها از نظر جنس مواد اولیه بهتر می ‌توانند بستر گربه را نگهداری کنند و بوی بدی ایجاد نکنند؟ قیمت جعبه با کیفیت چقدر است؟ و چگونه می توان آنها را خریداری کرد؟ …

سوالات فوق از مهمترین مواردی هستند که اکثر کسانی که گربه خانگی دارند با آن مواجه می باشند. جعبه خاک گربه برای حیوان خانگی یک محیط امن و راحت را ایجاد می کنند تا هم گربه ها خوشحال باشند و هم بتوانند کارهای خود را در آنجا انجام دهند، نه این که به خارج از بستر رفته و زمین را کثیف کنند.

شاید کم اهمیت به نظر بیاید اما جنس موادی که در ساخت این جعبه ها به کار می رود به اندازه ای اهمیت دارد که محققان درباره آن سال ها تحقیق کرده ‌اند. نتایج نشان داده که به مرور زمان، خانواده ها از باکس های مختلف برای بستر گربه خود استفاده می کردند که تعدادی نتایج مثبت و برخی هم نتایج منفی به دنبال داشته است.

به نظر می رسد جعبه هایی که کت لیتر در آن ریخته می شود تا گربه در آنجا کارهای خود را انجام دهد باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد. به طور نمونه، کناره های جعبه باید به اندازه کافی بلند باشد تا بستر گربه بر روی زمین نریزد؛ در همین راستا همین دیواره ها باید ارتفاع متناسب داشته باشد تا گربه به راحتی وارد جعبه شود یا از آن خارج گردد. اندازه مناسب ظرف بستر گربه، ورود و خروج گربه را آسان ‌تر می ‌سازد و آشفتگی و بی نظمی را بسیار کاهش می ‌دهد.

نکات مهمی در خرید جعبه مناسب برای بهترین خاک گربه وجود دارد. به طور نمونه باید هنگام خرید به این موضوع توجه کنید که اندازه گربه خانگی شما چقدر است و چه نوع سبک یا طرحی را از این جعبه می خواهید انتخاب کنید. برخی از افراد به این موضوع اهمیت می ‌دهند که مدل باکس خاک گربه با دکوراسیون داخلی آنها سازگار باشد. انتخاب های زیادی پیش رو دارید. در ادامه پیرامون ویژگی های جعبه مناسب برای خاک گربه بیشتر صحبت می کنیم.

جعبه خاک بستر گربه

مهمترین ویژگی جعبه خاک گربه

به نظر می رسد جنس پلاستیک برای جعبه کت لیتر از هر نظر ایده ‌آل و مقاوم باشد. پلاستیک، یک ماده محکم با دوام و انعطاف پذیر است و به مرور زمان ترک نمی خورد یا دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود.

برای گربه ها بهترین ویژگی که می توان برای جعبه خاک بستر عنوان کرد این است که فضای بزرگ و جادار را فراهم کند تا به راحتی بتوانند داخل جعبه بچرخند، خود را جمع کنند، یا بدن خود را بکشند، بایستند، یا اطراف خود را زیر نظر داشته باشند. گربه ها تمایل دارند در جعبه یک ورودی با ارتفاع مناسب قرار داشته باشد تا بتوانند راحت به داخل یا خارج حرکت کنند.

اگر بخواهیم یکی از مهمترین ویژگی های جعبه خاک گربه را عنوان کنیم باید به بزرگ بودن و جادار بودن بیشتر اهمیت داد؛ چرا که گربه ها هنگام حرکت سریع ممکن است زباله ها و پسماند ها را به اطراف پراکنده کنند؛ در صورتی که دیواره های جعبه به اندازه کافی بلند باشد و جعبه بزرگ باشد، از کثیف شدن محیط اطراف جلوگیری خواهد شد.

از دیگر ویژگی های مثبت برای ظرف خاک گربه این است که به راحتی تمیز شود، به شوینده های قوی نیاز نباشد؛ همچنین ارزان بودن و با کیفیت بودن جعبه مزیت دیگری هست که برای این گونه لوازم معرفی شده ‌اند.

یک نکته مهم که درباره ویژگی ظرف مخصوص خاک گربه معرفی شده است و شاید کمتر به نظر بیاید، شکل ظاهری باکس به ویژه در کناره ها و زوایا است. اگر جعبه را به گونه ای انتخاب کنید که زاویه های آن حالت گرد و خمیده داشته باشد، تمیز کردن آن راحت تر انجام می گیرد؛ به این صورت که توده های چسبنده در آن قسمت به راحتی پارک و شسته می ‌شوند.

این در حالیست که اگر زاویه ها به صورت ۹۰ درجه ساخته شود، ممکن است آلودگی ‌ها در زاویه چسبندگی شدید داشته باشند و به راحتی نمی توانید آنها را پاک کنید. انواع جعبه برای خاک گربه در بازار وجود دارد. شما باید همین نکات و موارد دیگر را در نظر بگیرید و سپس برای خرید اقدام کنید.

 

همچنین این مقاله را می توانید بخوانید:

گزینه های دیگری هم برای ویژگی های مثبت از جعبه خاک گربه مطرح شده است؛ به طور مثال اگر تمیز کردن بستر گربه به صورت روزانه یا هفتگی برای شما بسیار اهمیت دارد، حتماً به دنبال این ویژگی در جعبه باشید که دارای دسته های مناسب باشد تا بتوانید هنگام تمیز کردن، آنها را در دست بگیرید، حمل کنید یا شستشو دهید. بهترین بستر گربه، شکلی شبیه به یک سبد را دارد که دسته هایی در دو طرف آن تعبیه شده است.

داشتن شکل متقارن یکی دیگر از امتیازات جعبه است. اگر جعبه خاک گربه، نامتقارن باشند، با کوچک ترین حرکت گربه داخل جعبه، واژگون می شود و محیط اطراف را آلوده می کند. در این میان برخی افراد به رنگ جعبه هم اهمیت می دهند.

به هر حال سعی کنید جعبه های مقاوم و با کیفیت بخرید. حتماً کیفیت را در اولویت قرار دهید، چرا که جعبه هایی که از مواد بازیافتی یا مواد فسادپذیر ساخته شده باشند، به زودی بوی نامطبوع ایجاد می‌ کنند که در نهایت مجبور می ‌شوید جعبه دیگری بخرید.

جعبه خاک بستر

باکس خاک گربه، روباز یا سربسته؟ کدام مناسب تر است؟

یکی از گزینه هایی که در خرید جعبه خاک گربه بسیار اهمیت دارد این است که جعبه روباز را بخرید یا جعبه سربسته؟ اکثر گربه ها ترجیح می دهند محیط اطراف خود را از داخل جعبه ببینند، بنابراین میزان استقبال و فروش جعبه های روباز بیشتر است. البته در شرایطی هم ممکن است جعبه های سربسته مناسب باشد؛ و این در حالی است که بخواهید جعبه را در محیط بیرون خانه، تراس یا باغ بگذارید و گربه در آنجا زندگی کند، و به این ترتیب از حیوان خانگی شما محافظت می شود.

منبع:

https://www.nytimes.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما